|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMO / AMO
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMO
/
AMO
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Mezinárodní obchod v angličtině
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
20 / -
|
9 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
15
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Vysvětlit dynamiku procesu mezinárodního podnikání, úlohu a vliv klíčových aktérů a důsledky jejich rozhodování pro udržitelný rozvoj. V centru pozornosti jsou mezinárodní podnikatelské strategie, otázky konkurenceschopnosti, změny v konfiguraci podnikových procesů a jejich vliv na proces začleňování české ekonomiky a českých společností do mezinárodního obchodu.
|
Požadavky na studenta
|
POŽADAVKY NA ZÁPOČET:
1) Aktivita na přednáškách a seminářích max. 20 bodů
Individuální a skupinové úkoly během přednášek a seminářů, zapojení do diskuzí. Počítá se jen aktivní účast.
2) Vypracování semestrální práce max. 30 bodů
Semestrální práce je založena na řešení a prezentaci případové studie. Úkol je zpracován ve skupině.
Podmínkou pro získání zápočtu je získání alespoň 70 % bodů z maxima 50 bodů, které je možné získat na seminářích.
ZKOUŠKA:
Absolvování závěrečného testu (max. 50 bodů): písemný test s otevřenými otázkami.
Podmínkou pro získání zkoušky je získání alespoň 70 % bodů z maxima 50 bodů, které je možné získat za absolvování závěrečného testu.
Klasifikace zkoušky podle procentuálního splnění závěrečného testu:
méně než 70 %: "nevyhověl/a"
70 - 79 %: "dobře"
80 - 89 %: "velmi dobře"
90 - 100 %: "výborně"
|
Obsah
|
Obchod jako součást mezinárodního podnikání
Význam mezinárodního obchodu, postavení ČR v mezinárodním obchodě
Konkurenceschopnost, konkurenční výhoda a mezinárodní podnikání
Řízení rizik v mezinárodním obchodě
Kulturní odlišnosti v mezinárodním obchodě a jejich využití při formulaci strategie
Mezinárodní společnosti a jejich význam ve světové ekonomice
Strategie vstupu na nové trhy v mezinárodním obchodě
Mezinárodní strategie - fúze a akvizice
Organizační strategie v mezinárodním obchodě
Vybraná společnost a její strategie v mezinárodním obchodě (případová studie)
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Ing. Mgr. Tomáš Sadílek, Ph.D. ,
-
Přednášející:
Ing. Mgr. Tomáš Sadílek, Ph.D. (100%),
Ing. Tomáš Sadílek, Ph.D. (100%),
-
Vede seminář:
Ing. Mgr. Tomáš Sadílek, Ph.D. (100%),
Ing. Tomáš Sadílek, Ph.D. (100%),
-
Examinátoři:
Ing. Mgr. Tomáš Sadílek, Ph.D.,
|
Literatura
|
-
Základní:
Doh, J. P., Luthans, F. International management: culture, strategy, and behavior. New York: McGraw-Hill/Irwin, 2012. ISBN 978-0-07-811257-7.
-
Rozšiřující:
Hofstede, Geert; Hofstede, Gert Jan,; Minkov, Mihail. Cultures and organizations : software of the mind : intercultural cooperation and its importance for survival. Revised and expanded third edition. 2010. ISBN 978-0-07-166418-9.
-
Rozšiřující:
Křečková Kroupová, Zuzana. Udržitelnost v České republice v kontextu vývoje v pokrizovém období. Vydání první. 2018. ISBN 978-80-245-2297-5.
-
Doporučená:
Zadražilová, Dana. Mezinárodní management. Vydání 3. přepracované. 2017. ISBN 978-80-245-2219-7.
-
Doporučená:
Štěrbová, Ludmila. Mezinárodní obchod ve světové krizi 21. století. 1. vyd. Praha : Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4694-4.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
35
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
30
|
Celkem
|
104
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vysvětlit základní termíny a souvislosti v oblasti marketingu, managementu a podnikové ekonomiky |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
aplikovat teoretické koncepty z předmětů Marketing, Management a Podniková ekonomika na vybrané příklady |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vysvětlit základy mezinárodního obchodu a podnikání v mezinárodním prostředí |
vysvětlit význam kulturních odlišností a rizik v mezinárodním prostředí a formulovat a implementovat vhodnou strategii pro vstup na nový trh |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
posoudit konkurenceschopnost jednotlivých zemí a na základě toho rozhodnout o vstupu firmy na atraktivní nový trh |
aplikovat kulturní rozdíly a řízení rizik v mezinárodním prostředí při formulování strategie vhodné pro vstup na nový trh
|
implementovat vhodnou strategii pro vstup na nový trh |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Samostatná práce studentů, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|