|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMO / AMMT
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMO
/
AMMT
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Marketing management v turismu v AJ
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Marketing management v turismu v angličtině
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / 300
|
0 / 10
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
KMO/MMT
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Zprostředkovat hlavní principy, specifika a postupy řízení jednotlivých typů podniků služeb a dalších subjektů, které působí v odvětví cestovního ruchu. Charakterizovat podnikovou a organizační kulturu a etiku, metody personálního, finančního, informačního a destinačního managementu v podnicích a subjektech cestovního ruchu. Popsat možnosti kooperace, integrace a partnerství v cestovním ruchu a uvést relevantní příklady. Charakterizovat legislativní normy a podnikatelské prostředí v oblasti cestovního ruchu.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet je studentovi udělován za plnění bodovaných aktivit, které jsou zadávány na cvičení a vztahují se k obsahu přednášené látky a aktuální situaci v řešené oblasti. Aktivity mohou být ústní či písemné, včetně prezentace výstupů. Aktivity jsou bodovány. Podmínkou pro získání zápočtu je získání alespoň 70% bodů, které mohou být za semestr celkově získány. Na úvodním cvičení předmětu je studentům zprostředkován systém bodového hodnocení pro daný semestr.
Řádný termín pro odevzdání poslední aktivity je poslední den výuky v semestru. V případě nedostatečného bodového zisku budou studentovi zadány opravné aktivity, je možná právě jedna oprava, termín odevzdání opravných aktivit je konec třetího týdne zkouškového období daného semestru.
Zkouška je písemná (min. 70 % úspěšnost).
Hodnocení:
nevyhověl - méně než 70% bodů v testu
dobře - 70-79% bodů v testu
velmi dobře - 80-89% bodů v testu
výborně - 90%-100% bodů v testu
|
Obsah
|
Cestovní ruch. Trh cestovního ruchu a jeho specifika.
Politika cestovního ruchu a její koncepce. Systém řízení cestovního ruchu v České republice. Organizace cestovního ruchu.
Legislativa v cestovním ruchu.
Podniková kultura a etika, společenská odpovědnost firem v cestovním ruchu. Kvalita v cestovním ruchu.
Finanční management v cestovním ruchu, yield management, revenue management.
Informační a rezervační systémy v cestovním ruchu.
Specifika personálního managementu v cestovním ruchu.
Formy spolupráce podniků v cestovním ruchu. Franchising.
Destinační management.
Specifika managementu ubytovacích a stravovacích zařízení.
Podnikatelská činnost cestovních kanceláří, průvodcovská činnost.
MICE tourism, event management.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Stabler, Mike J.; Papatheodorou, Andreas; Sinclair, M. Thea. (2010). The economics of tourism. London : Routledge, 2nd ed.
-
Základní:
Pantelidis, Ioannis S. (2017). The Routledge handbook of hospitality management. , First issued in paperback.
-
Rozšiřující:
Clarke, Alan; Chen, Wei. (2007). International hospitality management : concepts and cases. Oxford : Butterworth Heinemann.
-
Rozšiřující:
Barrows, Clayton W.; Powers, Thomas F. (2009). Introduction to management in the hospitality industry. Hoboken : John Wiley & Sons, 9th ed.
-
Rozšiřující:
Page, Stephen J. (2009). Tourism management : managing for change. Amsterdam : Elsevier, 3rd ed.
-
Rozšiřující:
Berg, Waldemar. (2008). Tourismusmanagement. Ludwigshafen : Friedrich Kiehl, 2., aktualisierte Aufl.
-
Doporučená:
Koc, Erdogan. (2017). Service failures and recovery in tourism and hospitality : a practical manual.
-
Doporučená:
Ritchie, J. R. Brent; Crouch, Geoffrey I. (2003). The competitive destination : a sustainable tourism perspective. Wallingford ; CABI Publishing.
-
Doporučená:
Buhalis, Dimitrios; Costa, Carlos. (2006). Tourism management dynamics : trends, management, and tools. Oxford : Elsevier/Butterworth-Heinemann, 1st pub.
-
Doporučená:
Kozak, M. (2013). Tourism marketing on both sides of the counter. Newcastle upon Tyne : Cambridge Scholars.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
45
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
6
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
40
|
Celkem
|
130
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
prokázat znalost pojmosloví v odvětví cestovního ruchu |
prokázat znalost základních vazeb v odvětví cestovního ruchu |
charakterizovat základní mikro- a makroekonomické veličiny, struktury a závislosti |
popsat základy personálního a finančního managementu |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
prakticky aplikovat normu APA v. 6 dle standardů na Fakultě ekonomické ZČU |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
bc. studium: prezentuje vhodným způsobem svou práci i sám sebe před známým i neznámým publikem, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
identifikovat, popsat a vysvětlit specifika managementu v podnicích a dalších subjektech cestovního ruchu |
reprodukovat legislativní normy v oblasti cestovního ruchu a aplikovat je v konkrétních případech |
interpretovat hlavní principy a postupy řízení podniků a dalších subjektů v oblasti cestovního ruchu |
popsat podnikovou kulturu a etiku v podnicích cestovního ruchu |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
provést a aplikovat základní výpočty v oblasti managementu podniků cestovního ruchu (např. kalkulace nákladů zájezdu, výpočet ceny, výpočet příjmů při využití techniky yield managementu, výpočet bodu zvratu, výpočet návratnosti investice) s využitím znalostí z předmětů zabývajících se podnikovou ekonomikou |
aplikovat získané znalosti, metody a postupy na dílčích úkolech v rámci samostatné práce |
diskutovat konkrétní praktické případy, analyzovat texty a prezentovat vhodným způsobem výsledky samostatné práce |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Portfolio, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Portfolio, |
Individuální prezentace, |
Skupinová prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Portfolio, |
Individuální prezentace, |
Skupinová prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
E-learning, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Diskuse, |
Individuální konzultace, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Řešení problémů, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|