|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KME / SPR1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KME
/
SPR1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Stavební projekt 1/1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
4
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
12 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
2 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
První část dvousemestrálního projektu. Cílem je seznámit studenta s komplexním a analytickým přístupem při návrhu a optimalizaci novostaveb a jeho praktickou aplikací.
Rozsah odevzdávané práce:
- analýza okrajových podmínek návrhu budovy
- minimálně 3 varianty konstrukčního systému budovy, předběžné dimenzování hlavních nosných prvků
- návrhy skladeb obvodových i vnitřních konstrukcí a jejich stavebně fyzikální analýzy (tepelná technika, stavební akustika apod.)
- stavební výkresy - půdorysy podlaží, půdorys střechy i konstrukce střechy, svislé řezy, technický pohled na čelní průčelí
- výpočet základových konstrukcí, půdorys základů
- konstrukční výkresy - výkresy tvaru nebo skladby vybraných částí budovy
- situační výkresy - situace širších vztahů, situace katastru nemovitostí, koordinační situace stavby
- generely trubních rozvodů TZB
- textové přílohy - průvodní zpráva, souhrnná technická zpráva, technická zpráva architektonicko stavební
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky k zápočtu:
Vypracování semestrální práce v uspokojivé kvalitě a její veřejná prezentace.
|
Obsah
|
Samostatný projekt v rámci moderní programově orientované výuky se zaměřením na řešení problémů stavební praxe. Student zpracuje jeho úrovni odpovídající, komplexní problém stavební praxe s využitím znalostí získaných studiem. V prvním semestru dvousemestrálního předmětu bude vytvořena a optimalizována celková koncepce zadané stavby středního rozsahu.
1. Zadání řešené budovy na základě architektonické studie, prezentací významných staveb publikovaných v odborných médiích apod. Jako vhodná budova je předpokládán objekt administrativní, obytný, municipální, sportovní apod., výšky do 8 podlaží nebo 36 m rozponu střešní konstrukce.
2. - 3. Komplexní analýza vybrané stavby; zpracováno ve formě textové zprávy, podle potřeby doplněné skicami, schématy a situacemi.
Analýza vnějších účinků, např.:
- požadavky územního plánu na funkci, rozměry apod. stavby; požadavky na zastavěnost pozemku, podíl zelených ploch apod.
- geologický profil podloží / únosnost zemin v základové spáře / hladina podzemní vody
- sklon povrchu terénu, odtokové poměry, záplavová oblast
- okolní zástavba - odstupy, výšky, hloubky založení (ideálně doplněno výkresem zjednodušené situace)
- sítě / infrastruktura okolo stavby (situace)
- větrová oblast
- sněhová oblast
- teplotní oblast
- agresivita prostředí / degradační a korozivní vlivy (hluk, vibrace, zplodiny, chemismus, vysoké / nízké teploty...)
- dopravní dostupnost
- možnosti velikosti / rozsahu staveniště, zábory
- lokální dostupnost materiálů a technologií
Analýza vnitřních parametrů, např.:
- počet uživatelů stavby, charakter užívání stavby
- požadavky únosnosti stropů (velikosti nahodilých nebo mimořádných zatížení)
- požadavky na součinitel prostupu tepla obalových konstrukcí a energetickou náročnost stavby
- požadavky na neprůzvučnosti stěn, stropů, obálky, otvorových výplní
- požadavky na zastínění / oslunění / osvětlení interiéru
- požadavky na bezbariérovost stavby
- světlé / konstrukční výšky
- požadovaná provozní (nejen energetická) náročnost
- požadavky na životnost stavby a jejích jednotlivých prvků a konstrukcí, analýza procesu stárnutí dílčích konstrukcí
- příjezdové a přístupové komunikace, doprava v klidu, počty parkovacích míst, rozměry parkovacích stání, vlečné křivky, řešení ramp apod.
- atd.
4. Variantní návrh nosného systému a obvodového pláště budovy - nejméně 3 vhodné materiálové, konstrukční a technologické varianty (schémata půdorysu a řez 1:200 + textová charakteristika). Doprovodné skici a schémata prokazující proveditelnost a funkčnost detailů, zajištění prostorové stability systému, řešení styků apod.
5. - 6. Analýza variant nosného systému a obvodového pláště, výběr nejvhodnější varianty a její optimalizace s ohledem na účel stavby, prostorovou tuhost a stabilitu, řešení základů a spodní stavby, interakce nosných a výplňových konstrukcí, energetickou náročnost, tepelné mosty atd. (textová příloha + schémata 1:100).
7. - 8. Koncepční návrh výplňových konstrukcí a systémů TZB (schémata 1:100 + předběžné výpočty stavební fyziky a TZB). Koncepce technologického postupu realizace stavby (bodový popis realizace, schéma situace staveniště). Doprovodné skici detailů a tvarových řešení.
9. - 11. Předběžné statické výpočty a posouzení vybraných nosných prvků nosného systému budovy, posouzení prostorové tuhosti a stability, návrh a posouzení styků. Konstrukční výkresy (základy, tvar, skladba) 1:100.
12. Veřejná prezentace rozpracovaného projektu.
13. Kompletace projektu. Zápočet
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Ing. Jan Kubát, Ph.D. ,
-
Vede seminář:
Ing. Petr Kesl, Ph.D. (100%),
Ing. Jan Kubát, Ph.D. (100%),
Ing. Michal Novák, Ph.D. (100%),
Doc. Ing. Jan Pašek, Ph.D. (100%),
Ing. Luděk Vejvara, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
ČSN 01 3420 (013420) Výkresy pozemních staveb. Kreslení výkresů stavební části.. ČNI, 2004.
-
Doporučená:
Individuálně dle doporučení vedoucího projektu.
-
Doporučená:
Neufert E. Navrhování staveb: Příručka pro stavebního odborníka, stavebníka, vyučujícího i studenta.. Praha, CONSULTINVEST, 1995.
-
Doporučená:
Newman M. Newman M.: Standard handbook of structural details for building construction.. 1993.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
25
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Celkem
|
117
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
orientovat se v komplexních požadavcích na pozemní stavby |
popsat konstrukční systémy pozemních staveb, požadavky na ně a zásady jejich navrhování |
orientovat se v problematice dilatací stavebních konstrukcí a dilatačních spár |
vyjmenovat a popsat konstrukce nosného systému stavby (základy, svislé a vodorovné konstrukce, střecha, schodiště, předsazené konstrukce apod.) |
orientovat se v parametrech stavební fyziky (tepelná technika, akustika, osvětlení) |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
navrhnout a analyzovat varianty konstrukčních systémů pozemních staveb |
charakterizovat stavební materiály a typologii výrobků pro stavby |
sestavit přehled účinků působících na konstrukce pozemních staveb |
provést návrh nosného systému budovy |
charakterizovat a stanovit stavebně fyzikální parametry stavby (tepelná technika, akustika, osvětlení) |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
definovat komplexní požadavky na pozemní stavby |
identifikovat okrajové podmínky pro návrh budovy |
specifikovat komplexní principy chování konstrukčního systému stavby |
orientovat se ve vztahu návrhu systémů TZB a konstrukce stavby |
klasifikovat stavebně fyzikální parametry stavebních konstrukcí stavby |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
provést komplexní analýzu stavby |
charakterizovat vnější a vnitřní parametry stavby |
vybrat, navrhnout a optimalizovat vhodný konstrukční systém stavby |
analyzovat a optimalizovat prostorovou tuhost a stabilitu stavby a jejích konstrukcí |
navrhnout a optimalizovat obalové konstrukce stavby |
navrhnout koncepci systémů TZB konkrétní stavby |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Výstupní projekt, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Výstupní projekt, |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Výstupní projekt, |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Skupinová konzultace, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Skupinová konzultace, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Skupinová konzultace, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
|
|
|
|