|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KME / PPS2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KME
/
PPS2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Pružnost a pevnost S2
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
3
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
10 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seznámit studenty s řešením složitějších úloh teorie pružnosti, s energetickou Ritzovou metodou a jejími aplikacemi a únavou materiálu.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky k zápočtu:
Vypracování a odevzdání semestrální práce na odpovídající úrovni.
Požadavky ke zkoušce:
Aktivní znalost přednášené látky a schopnost aplikace při řešení konkrétních úloh.
|
Obsah
|
1. týden: Přetvárná deformační práce pružných těles, I. a II. Castiglianova věta.
2. týden: Eulerova teorie vzpěru: Základní případy vzpěru, analýza Eulerovy teorie, vzpěr v nepružné oblasti, vzpěrná únosnost.
3. týden: Kombinace ohyb vzpěr.
4. týden: Membránová analogie krutu, volné kroucení tenkostěnných otevřených průřezů.
5. týden: Volné kroucení uzavřených tenkostěnných prutů, Stokesnova věta.
6. - 7. týden: Stísněné kroucení tenkostěnných otevřených průřezů.
8. - 9. týden: Napjatost a deformace desek. Kruhové symetricky zatížené desky, napětí a průhyb.
10. - 12. týden: Přibližná energetická metoda: aplikace na vzpěr, desky, příčnou stabilitu nosníků a stěn.
13. týden: Únava materiálů a konstrukcí.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studentům je k dispozici kurz v Google Classroom se všemi podstatnými informacemi a elektronickými materiály.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
38
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
28
|
Kontaktní výuka
|
65
|
Celkem
|
131
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
znát a orientovat se v diferenciálních rovnicích |
znát a orientovat se v diferenciálnín a integrálním počtu |
znát a orientovat se v maticovém počtu |
znát a orientovat se v potenciální energii tělesa |
znát a orientovat se ve vnitřních silách |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
popsat a řešit základní typy diferenciálních rovnic druhého řádu |
popsat a řešit úlohy s funkcemi více proměnných |
popsat a řešit základní úlohy a problémy lineární teorie pružnosti |
znát a řešit průřezové charakteristiky |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
získat znalosti o Castiglianových větách |
získat znalosti o volném kroucení tenkostěnných uzavřených a otevřených průřezů |
získat znalosti o vzpěrné pevnosti |
získat znalosti o kombinovaném namáhání ohyb vzpěr |
získat znalosti o přímé energetické Ritzově metodě pro řešení úloh lineární teorie pružnosti |
získat znalosti o ohybovém kroucení tenkostěnných otevřených prutů |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
řešit úlohy s použitím Castiglianovy věty o deformaci |
řešit úlohy volného kroucení tenkostěnných uzavřených a otevřených průřezů |
řešit úlohy vzpěrné pevnosti |
řešit úlohy kombinovaného namáhání ohyb-vzpěr |
řešit úlohy lineární teorie pružnosti pomocí přímé energetické Ritzovy |
řešit úlohy ohybového kroucení tenkostěnných otevřených prutů |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostatná práce studentů, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Řešení problémů, |
Individuální konzultace, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Řešení problémů, |
|
|
|
|