|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KME / MATL
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KME
/
MATL
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Modelování matlabem
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
7 / -
|
21 / -
|
9 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
KME/MVS
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Obeznámit se z využitím výpočetní techniky pro řešení úloh technické praxe.
Porozumět algoritmizaci řešení úloh z technické praxe.
Pochopit využití matematických metod a jejich implementaci pro řešení úloh technické praxe.
Implementovat řešení úloh technické praxe ve výpočetním prostředí MATLAB.
Určit vhodné metody pro řešení úloh technické praxe.
Ohodnotit správnost a kvalitu výsledků výpočtů.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočtová písemná práce.
|
Obsah
|
MATLAB jako prostředí a programovací jazyk. Grafické zobrazování rovinných a prostorových křivek a ploch včetně animace. Grafické uživatelské rozhraní. Využití MATLABu jako prostředku k numerickému a symbolickému řešení problémů lineární algebry a matematické analýzy. Polynomy. Aproximace a interpolace funkcí. Řešení počátečních úloh popsaných obyčejnými diferenciálními rovnicemi. MATLAB jako prostředek statistického zpracování dat a optimalizace. Řešení problémů rovnováhy a pohybu hmotného bodu.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
https://www.kme.zcu.cz/pro-studenty/modernizace-vyuky-ve-vybranych-predmetech-garantovanych-na-katedre-mechaniky-fav-zcu-v-plzni/modernizace-vyuky-predmetu-modelovani-matlabem-kme-matl
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Doc. Ing. Luděk Hynčík, Ph.D. (100%),
-
Cvičící:
Ing. Radek Bulín, Ph.D. (100%),
Ing. Štěpán Dyk, Ph.D. (100%),
Ing. Libor Lobovský, Ph.D. (100%),
Ing. Luboš Smolík, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Balda, Miroslav. Úvod do MATLABu. 1. vyd. Plzeň : ZČU, 1995. ISBN 80-7082-206-6.
-
Doporučená:
Stejskal, Vladimír; Okrouhlík, Miloslav. Kmitání s Matlabem. Vyd. 1. Praha : Vydavatelství ČVUT, 2002. ISBN 80-01-02435-0.
-
Doporučená:
Heringová, B. - Hora, P. MATLAB 5.0, I. díl. Skripta ZČU Plzeň, 1994.
-
Doporučená:
Heringová, B. - Hora, P. MATLAB 5.0, II. díl. Skripta ZČU Plzeň, 1994.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
20
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
8
|
Celkem
|
54
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
orientovat se v základních numerických metodách pro řešení úloh technické praxe |
převést řešení technického problému na algoritmus na sebe navazujících dílčích kroků |
vysvětlit rozdíly v pojmech kinematika, statika a dynamika hmotného bodu |
využít odborné znalosti v anglickém jazyce |
znát základy lineární algebry (maticový počet) a pracovat s polynomy a matematickými funkcemi |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
navrhnout algoritmus vhodný pro řešení technického problému |
pracovat s maticemi, polynomy a spojitými funkcemi |
vyřešit jednoduché obyčejné diferenciální rovnice |
vyřešit jednoduché úlohy ze statiky, kinematiky a dynamiky hmotného bodu |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
analyzovat výsledky získané numerickým řešením |
orientovat se v nástrojích výpočetního prostředí MATLAB |
srozumitelně vysvětlit výhody programovacího jazyka výpočetního prostředí MATLAB |
znát syntaxi programovacího jazyku výpočetního prostředí MATLAB |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
implementovat algoritmus ve výpočetním prostředí MATLAB |
na základě znalosti syntaxe a stávajících funkcí a nástrojů programovacího jazyka výpočetního prostředí MATLAB sestavit vlastní uživatelské funkce |
optimálně využít výhody syntaxe programovacího jazyka výpočetního prostředí MATLAB |
srozumitelně prezentovat výsledky získané numerickým řešením |
využít nástroje výpočetního prostředí MATLAB pro analýzu výsledků řešených úloh |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
|
|
|
|