|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KKS / MT
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KKS
/
MT
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Měřící technika
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
24 / -
|
3 / -
|
3 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KAE/MTET
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je vybavit studenty znalostmi o měření veličin a měřící technice pro strojírenské odvětví.
- Seznámit studenty s základními principy měření
- Uvést studenty do problematiky technického měření veličin
- Ukázat studentům metody pro zpracování měřeného signálu.
|
Požadavky na studenta
|
Účast na přednáškách; Aktivní účast minimálně na 8 cvičeních; Zpracování a odevzdání semestrální práce v pracovní skupině ze všech cvičení.
|
Obsah
|
Předmět se zabývá principy měření veličin, které se využívají v technické praxi. Student při studiu tohoto předmětu získá vědomosti, které jsou aplikovatelné pro jeho budoucí technickou činnost.
Přehled témat přednášek:
1 - Úvod, vlastnosti měřících přístrojů, přesnost měření a přístrojů
2 - Dynamika měření veličin, charakteristiky, bloková schémata
3 - Vyhodnocovací obvody - zesilovače, přizpůsobovače
4 - Vyhodnocovací obvody - můstky
5 - Měření tepla a teploty - druhy teploměrů, užití
6 - Měření tepla a teploty - teoretické znalosti principů
7 - Měření polohy a vzdálenosti - měřící metody
8 - Měření polohy a vzdálenosti - senzory, měření sil a momentů
9 - Měření tlaku a výšky hladiny - teoretické znalosti principů
10 - Měření tlaku - druhy snímačů
11 - Průtokoměry, měření proteklého množství, rychlosti kapalin a plynů
12 - Měření otáček a rychlosti posuvů
13 - Průmyslové měřící systémy
Podrobný obsah přednášek a cvičení po jednotlivých týdnech viz Courseware.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Viz COURSEWARE
http://home.zcu.cz/~formanek/VYUKA/
http://home.zcu.cz/~formanek/VYUKA/Data/mt.htm
http://home.zcu.cz/~formanek/mmvyuka/mmv.htm
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
40
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Celkem
|
122
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
mít znalosti o základní fyzikálních veličinách |
mít znalosti ze základů elektrotechniky |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
orientovat se v možnosti převodu i výpočtu fyzikálních jednotek |
samostatně zvladnout sestavení zákládní měřicí úlohy s využitím běžných měřidel |
získávat samostatně další odborné dovednosti na základě praktických zkušenosti a jejich vyhodnocení |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: rozumí sdělením různého typu v různých komunikačních situacích, správně interpretuje přijímaná sdělení a věcně argumentuje; v nejasných nebo sporných komunikačních situacích pomáhá dosáhnout porozumění, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
aplikovat teoretické poznatky z oblasti měřící techniky |
orientovat se v měření a měřicích metodách |
orientovat se ve využívání měřících metod a aplikaci snímačů veličin pro technické zařízení |
samostatně zvladnout základní měření veličin |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
samostatně zvladnout základní měření veličin běžnými měřícími přístroji |
samostatně vybrat vhodný druh a typ senzoru měření veličiny |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Kombinovaná zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Kombinovaná zkouška, |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Laboratorní praktika, |
|
|
|
|