|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KKS / KMTA
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KKS
/
KMTA
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Handling Machine Design
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
3
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KKS/KMT
|
Vyloučené předměty
|
KKS/DZVT a KKS/VMTB
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je obeznámit studenty s konstrukčním řešením základních představitelů dopravní a manipulační techniky včetně základních výpočtů.
- Představit studentům základní historické etapy ve vývoji dopravních a manipulačních strojů a nastínit nové trendy v jejich dalším vývoji.
- Seznámit studenty se základním rozdělením dopravní a manipulační techniky
- Obeznámit studenty s možnými variantami řešení dopravních a manipulačních zařízení, především ve výrobním podniku.
|
Požadavky na studenta
|
Průběžné hodnocení: Plnění podmínek na zadaném projektu.
Konečné hodnocení: Kombinovaná zkouška (písemná a ústní).
- Studenti vypracovávají semestrální projekt - návrh jeřábu.
- Pro získání zápočtu je nutné úspěšně odevzdat semestrální práci.
- K výsledkům z cvičení bude přihlíženo při nerozhodném výsledku u zkoušky.
Zkouška je formou testu. Při nerozhodném výsledku bude student zkoušen ještě ústně (pokud student nebude souhlasit s výsledným ohodnocením ze zkouškového testu, může zažádat o ústní přezkoušení).
|
Obsah
|
Student při studiu tohoto předmětu získá vědomosti v následujících oblastech:
- konstrukce a výpočty dopravní a manipulační techniky používané převážně ve výrobních podnicích
- základní rozdělení strojů a zařízení pro manipulaci, druhy používaných pohonů a návrh pohonu; stavba dopravníků pro přepravu sypkých a kusových materiálů
Přednášky jsou doplněny promítáním videofilmů o probírané problematice.
Obsah přednášek v jednotlivých týdnech:
1) Úvod (obsah předmětu, literatura, požadavky na studenta); historie dopravních strojů. Nové trendy v oblasti manipulace s materiálem.
2) Základní pojmy z oblasti dopravní a manipulační techniky a přepravovaných
materiálů; druhy používaných pohonů u manipulačních prostředků
3) Manipulační prostředky pro sypký materiál - základní dělení. Vibrační dopravníky- rozdělení, konstrukční řešení, pohony a základní výpočty
4) Šnekové dopravníky - rozdělení, konstrukční řešení a základní výpočty
5) Dopravníky hrnoucí materiál, korečkové elevátory - rozdělení, konstrukční řešení a základní výpočty
6) Manipulační prostředky pro sypký a kusový materiál - základní dělení. Dopravní skluzy - základní dělení, konstrukční řešení a základní výpočty.
7) Pásové dopravníky - rozdělení dopravníků, pohony, konstrukční řešení a základní výpočty
8) Manipulační prostředky pro kusový materiál - základní dělení. Válečkové dopravníky - rozdělení, pohony, konstrukční řešení a základní výpočty
9) Článkové dopravníky - konstrukční řešení, základní výpočty. Podvěsné dopravníky - rozdělení, pohony, konstrukční řešení a základní výpočty
10) Jeřáby - rozdělení, pohony, konstrukční řešení a základní výpočty.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studijní opory pro studenty jsou umístěny na COURSEWARE ZČU
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
40
|
Kontaktní výuka
|
50
|
Celkem
|
130
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Vysvětlit možná konstrukční řešení základních konstrukčních uzlů strojů a zařízení |
Vysvětlit základní zákonitosti z oblasti mechaniky, pružnosti a pevnosti, částí strojů a základů konstruování při návrhu strojů a zařízení |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Získávat samostatně další odborné dovednosti na základě praktických zkušenosti a studiem odborné literatury včetně zahraniční |
Využívat samostatně teoretické znalosti z oblasti mechaniky, pružnosti a pevnosti, částí strojů a základů konstruování při návrhu jednotlivých komponent strojů |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Vysvětlit klady i zápory základních představitelů dopravníků |
Vysvětlit možná konstrukční řešení jednotlivých možných variant dopravníků pro manipulaci se sypkým materiálem |
Vysvětlit základní výpočty jednotlivých dopravníků |
Vysvětlit možná konstrukční řešení jednotlivých možných variant dopravníků pro manipulaci se sypkým a kusovým materiálem |
Vysvětlit možná konstrukční řešení jednotlivých možných variant dopravníků pro manipulaci s kusovým materiálem |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Formulovat samostatně problémy týkající se konstrukce dopravníků pro přepravu sypkých a kusových materiálů |
Navrhnout kinematická schémata základních představitelů dopravníků pro přepravu sypkých a kusových materiálů |
Navrhnout na základě získaných znalostí vybrané konstrukční uzly dopravníků pro přepravu sypkých a kusových materiálů s využitím moderních software |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Výstupní projekt, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Výstupní projekt, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostatná práce studentů, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Cvičení (praktické činnosti), |
|
|
|
|