|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KKE / ATCA
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KKE
/
ATCA
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Advanced Thermodynamic Cycles
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KKE/NPPA
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
1. Cílem je prezentovat teorii kombinovaných tepelných cyklů s nestandardními a kombinovanýmipracovními médii (kombinované cykly, cykly s integrovanou gasifikací, cykly s kombinovaným vstřikováním páry, superkritické CO2 cykly, ORC) a cykly jaderných elektráren IV. generace včetně aplikací.
2. Porozumnění aplikacím pokročilých termodynamických cyklů (odsolování, solární tepelné elektrárny, kogenerace a trigenerace).
|
Požadavky na studenta
|
1 kontrolní test, získání zápočtu
|
Obsah
|
Přednášky
1 Combined cycle power plants (CCPP) - základní koncepce.
2 Combined cycle power plants (CCPP) - detaily příslušného zařízení.
3 CCPP with integrated coal gasification (IGCC).
4 Closed cycle gas turbine (CCGT) s heliem, argonem, dusíkem a superkritické CO2.
5 Organic Rankine Cycle (ORC), Kalina cycle.
6 Cogenerační, trigenerační cykly.
7 Termodynamické cykly používané pro modernizaci současných uhelných elektráren na CCPP.
8 Termodynamické cykly používané pro odsolování mořeké vody.
9 Termodynamické cykly používané v concentrated solar power plants (CSP).
10 Termodynamické cykly používané v jaderných elektrárnách IV. generace.
Tutorial
1 Výpočet návrhu kombinovaných cyklů a HRSG (Excel).
2 IGCC (integrated coal gasification cycle) analýza (Thermoflow).
3 Vlhká komprese - výpočet GT cyklu (Thermoflow).
4 Výpočet uzavřeného Braytonova Cyklu s různými médii (He, Ar, N2) (Thermoflow)
5 Výpočet ORC pro geotermální aplikace (Thermoflow).
6 Analýza kogeneračního cyklu (Thermoflow).
7 Výpočet stavového diagramu organického média (Excel & CoolProp)
8 Analýza odsolovacího zařízení (Thermoflow).
9 Analýza tepelné solární elektrárny (Thermoflow).
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Dostál, V., Driscoll, M.J., Hejzlar, P. A Supercritical Carbon Dioxide Cycle for Next Generation Nuclear Reactors. MIT, Dept. of Nuclear Engineering, 2004.
-
Základní:
Horlock, John Harold. Advanced Gas Turbine Cycles. Oxford, 2003. ISBN 0-08-044273-0.
-
Základní:
Al-Alshaikh, Abdullah, A. Comparison between MSF & MED Desalination Technologies. The 2nd Saudi International Water Technology Conference, 2014.
-
Základní:
Quoilin, Sylvain a Lemort, Vincent. Technological and Economical Survey of Organic Rankine Cycle. Thermodynamics Laboratory University of Li?ge, 2009.
-
Doporučená:
U.S. DOE Nuclear Research Advisory Committee and the Generation IV International Forum, A Technology Roadmap for Generation IV Nuclear Energy Systems. 2002.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
60
|
Kontaktní výuka
|
56
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
40
|
Celkem
|
156
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
1. Základy termodynamiky a přenosu tepla.
2. Cykly pro přeměnu energie (Rankinův, Braytonův).
3. T-S diagram vody a aplikace na tepelné cykly. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
1. Schopnost pracovat s Excelem.
2. Schopnost samostatné práce i práce ve skupině. |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Znalost návrhu a výpočtu cyklů a zařízení pro kombinované cykly.
Detailní znalost návrhového a nenávrhových režimů kombinovaných cyklů. Popis zařízení používaných pro kombinované cykly. CCPP s integrovanou uhelnou gasifikací (IGCC).
Znalost návrhu a výpočtu cyklů s nestandardním médiem (např. heliové uzavřené cykly, superkritické CO2 cykly, organické cykly).
Znalost kogenerace a trigenerace a jejich aplikace.
Znalost příkladů pokročilých aplikací cyklů v moderních technologických zařízeních (odsolování, solární tepelná zařízení, kombinované výtopny, atomové elektrárny IV. generace).
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Schopnost provést výpočet tepelného cyklu pomocí vhodného software (Excel & Thermoflow).
Schopnost předpovědět budoucí vývoj pokročilých technologií pro přeměnu energie.
Schopnost presentovat pokročilé technologie přeměny energie jak odborníkům tak laikům. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|