|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KIV / PRO-E
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KIV
/
PRO-E
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Programátorské strategie
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
KIV/PRO
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Naučit studenty takové algoritmické strategie, které se v základních algoritmických kursech neprobírají, a upevnit znalost těch, které již znají. Vést je k algoritmickému myšlení a k zlepšení jejich schopností řešit odborné problémy.
|
Požadavky na studenta
|
Vypracování většího množství malých projektů z oblasti algoritmizace a programování a prezentace řešení před kolegy spojená s obhajobou a diskusí o navrženém řešení. Student si množství, téma a typ prací (teoretické, prezentační, implementační) volí sám ze zadaného seznamu tak, aby dosáhl alespoň minimálního požadovaného počtu bodů. Další body je možné získat aktivitou na cvičení. Body se započítávají ke zkoušce. Zkouška je písemná a ústní.
Upozornění:
Termíny a forma ověřování splnění požadavků mohou být upraveny s ohledem na opatření vyhlášená v souvislosti s vývojem epidemiologické situace v ČR.
|
Obsah
|
1. Úvod do algoritmů - správnost a účinnost algoritmů, robustnost, analýza, hledání řešení neznámého problému
2.-6. Algoritmické strategie - hrubá síla, greedy, inkrementální algoritmy, rozděl a panuj, dynamické programování, backtracking
7. Randomizované algoritmy
8. Data stream algoritmy
9. In-place a in situ algoritmy
10. Heuristiky a přibližná řešení
11. Algoritmická složitost v praxi
12. Novinky a trendy
13. Vybrané zajímavé "rekreační" úlohy
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Podklady přednášek (soubory formátu pdf).
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Podklady k přednáškám a cvičením na I:\public_html\vyukaZCU.html
(Kolingerová, Ivana)
-
Základní:
Příklady ze soutěže ACM Programming Contest
(ACM)
-
Základní:
Skiena, Steven S. The algorithm design manual. New York : Springer, 1998. ISBN 0-387-94860-0.
-
Doporučená:
Hromkovič, Juraj. Algorithmics for hard problems : introduction to combinatorial optimization, randomization, approximation, and heuristics. 2nd ed. Berlin : Springer, 2003. ISBN 3-540-44134-4.
-
Doporučená:
Moret, Bernard M. E.; Shapiro, H. D. Algorithms from P to NP. Vol. 1, Design & efficiency. Redwood City : Benjamin/Cummings Publishing, 1991. ISBN 0-8053-8008-6.
-
Doporučená:
Rawlins, Gregory J. E. Compared to what? : an introduction to the analysis of algorithms. New York : Computer Science Press, 1992. ISBN 0-7167-8243-X.
-
Doporučená:
Dvořák, Stanislav. Dekompozice a rekursivní algoritmy. Praha : Grada, 1992. ISBN 80-85424-76-2.
-
Doporučená:
Gonnet, Gaston H.; Baeza-Yates, R. Handbook of algorithms and data structures : in Pascal and C. Wokingham : Addison-Wesley, ----. ISBN 0-201-41607-7.
-
Doporučená:
Michalewicz, Z.; Fogel, D.B. How to solve it: Modern Heuristics. Springer-Verlag, 2000.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
40
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
5
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Celkem
|
137
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
znalost základů algoritmizace a programování, nejlépe v prostředí MS Windows |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
důkladná zběhlost v základních algoritmických strategiích a dovednost v jejich využití pro konkrétní úlohu a typ dat, znalost dalších moderních metod, jako jsou randomizované, data stream a in-place algoritmy, zběžná informace o novinkách a trendech v oblasti algoritmizace, dovednost v navrhování algoritmů pro řešení konkrétních úloh |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
Výstupní projekt, |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Projektová výuka, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|