|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KIV / ACS2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KIV
/
ACS2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Architektury číslicových systémů 2
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
6
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
3
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seznámit studenty podrobněji mikroarchitekturou specializovaných jednotek pro provádění aritmetických operací a elementárních funkcí, algoritmy, koprocesory.
|
Požadavky na studenta
|
Podmínky pro získání zápočtu z ACS2
o Samostatné vypracování úlohy
- Zadání se přidělují při cvičení ve třetím týdnu semestru. Na konci semestru nebudou žádná zadání přidělována.
- Odevzdání úlohy do jedenáctého týdnu semestru včetně bude bonifikováno.
o Úspěšné absolvování přehledového testu, který se bude konat v jedenáctém týdnu semestru
- znalosti získané na přednáškách
- úlohy obdobné úkolům, probíraným v rámci cvičení
Požadavky ke zkoušce z ACS2
Zkouška - písemná
Podmínky pro složení zkoušky:
o Zápočet
o Znalost látky v rozsahu přednášek
o Znalost některých partií, které budou předloženy k samostatnému studiu (výčet bude upřesněn v průběhu semestru)
Z důvodu průběžné aktualizace předmětu je pro získání zápočtu při opakovaném zapsání předmětu (viz SZŘ čl. 24 odst. 3) nutné souhlasné vyjádření garanta předmětu.
Upozornění:
Termíny a forma ověřování splnění požadavků mohou být upraveny s ohledem na opatření vyhlášená v souvislosti s vývojem epidemiologické situace v ČR.
|
Obsah
|
1. Úvod.
2. Algoritmy pro vyčíslení elementárních funkcí.
3. Integrační a iterační metody.
4. Tabulkové metody, aproximace polynomy.
5. Specializované jednotky pro provádění aritmetických operací a elementárních funkcí. Koprocesory. Algoritmy, implementace.
6. Programovatelné logické obvody typu FPGA, architektura.
7. Úvod do HDL, simulace, syntéza, CAD prostředí. Úvod do VHDL. Historie, evoluce, strategie návrhu, úrovně abstrakce. Přehled VHDL, základní struktura jazyka. Příklad návrhového procesu.
8. Úvod do modelování hardware, simulace, hierarchie návrhu, návrhová strategie "Shora-dolů", úvod do testů.
9. Simulace, časování, paralelní a sekvenční procesy.
10. Signály a datové typy, operátory/výrazy.
11. Paralelní a sekvenční příkazy, události a jejich zpracování, Case, If/elsif, RTL verifikace.
12. Sekvenční obvody - automaty, verifikace.
13. Syntéza, CAD prostředí. Mapování do obvodů FPGA Xilinx, konfigurace.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
3
|
Projekt individuální [40]
|
28
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
16
|
Kontaktní výuka
|
65
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
44
|
Celkem
|
156
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
prokázat znalost alespoň středoškolské matematiky |
orientovat se v základních typech počítačových architektur |
prokázat základní znalosti z elektroniky |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
algoritmizovat zadané úlohy |
programovat |
nalézat technická řešení úloh |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
navrhovat specializované funkční jednotky počítačů |
navrhnout testy digitálních celků |
vyhodnotit efektivitu navrženého digitálního zařízení |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
navrhovat specializované funkční jednotky počítačů |
provádět testování digitálních zařízení |
optimalizovat algoritmy na úrovni HW |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Individuální prezentace, |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Laboratorní praktika, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Laboratorní praktika, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Laboratorní praktika, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
|
|
|
|