|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHV / DCHN
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHV
/
DCHN
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Problémy z dějin Číny ve 20. století
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Vybrané problémy z dějin Číny ve 20.stotletí
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Přednáška přinese souhrn dějin Číny v průběhu 20. století. Studenti se seznámí se situací v Číně na počátku 20. století, vznikem Kuomintangu, nástupem komunistické strany v Číně a způsobem její vlády. Zohledněny budou také hospodářské, sociální a kulturní dějiny země ve 20. století, které budou zasazeny do širšího rámce dějin světových.
|
Požadavky na studenta
|
Znalost přednášené látky ověřovaná ústní zkouškou.
|
Obsah
|
Čína na přelomu 19. a 20. století
Revoluce let 1911 - 1912 a vznik republiky
Počátky Čínské republiky, Sunjatsen a občanská válka
Sjednocení země pod vládou Kuomintangu, Mao a vzestup čínských komunistů
Čína ve válce s Japonskem
Vznik komunistického režimu v Číně
První léta pod Maovým vedením, Korejská válka, Velký skok
Kulturní revoluce
Konec Maovy vlády, zahraniční politika Číny v 60. a 70. letech 20. století
ČLR v reformní éře
ČLR na konci 20. století
Dějiny Tchaj-wanu od roku 1949
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Fairbank, John King. Dějiny Číny. Praha : Nakladatelství Lidové noviny, 1998. ISBN 80-7106-249-9.
-
Rozšiřující:
ROBINSON, T. W., Shambaugh D. Chinese Foreign Policy: Theory and Practice. Oxford, 1994.
-
Rozšiřující:
Derbyshire, Ian. Politics in China: From Teng to Mao. Chambers, Edinburgh, Cambridge, 1987.
-
Rozšiřující:
LONG, Simon. Taiwan: China's Last Frontier. London, 1991.
-
Rozšiřující:
JOHNSON, D. Gale. The People's Republic of China: 1978-1990. San Francisco, 1990.
-
Doporučená:
Skřivan, Aleš ml. Československý vývoz do Číny 1918-1992. Praha, 2009.
-
Doporučená:
LIŠČÁK, Vladimír. Čína. Praha, 2012.
-
Doporučená:
CHANG, Wen-Wei David. China under Deng Xiaoping. New York, 1988.
-
Doporučená:
Short, P. Mao. Praha, 2001.
-
Doporučená:
Fairbank, John King. The Great Chinese Revolution 1800-1985. New York, 1987.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
52
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
78
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
mít přehled o nejdůležitějších událostech čínských dějin 20. století |
orientovat se v základní problematice čínských dějin 20. století |
chápat základní vývojové tendence čínských dějin 20. století |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
číst a porozumět odbornému textu v českém, případně cizím jazyce |
používat adekvátní terminologii v anglickém jazyce |
využívat elektronické informační zdroje |
porozumět vědecky strukturované přednášce |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
charakterizovat typické fenomény čínských dějin 20. století |
charakterizovat základní etapy čínských dějin 20. století |
vysvětlit nejdůležitější události čínských dějin 20. století (revoluce 19111912, vznik republiky, vzestup komunistů a jejich nástup k moci atd.) |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
kriticky reflektovat odbornou literaturu k čínským dějinám 20. století |
samostatně interpretovat nejdůležitější události čínských dějin 20. století |
samostatně interpretovat důsledky nástupu a ustavení komunistů v Číně pro dějiny 20. století |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|