|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHV / AZHB
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHV
/
AZHB
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Dějiny anglofonních zemí
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
6
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Seminář
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
40 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s dějinami anglofonních zemí (USA a VB). Jednotlivé přednášky budou mapovat jednotlivé aspekty dějin Velké Británie a USA v 19. a 20. století. Cílem předmětu je poskytnout studentům přehledné dějiny obou států a seznámit je s nejvýznamnějšími problémy jejich vnitřní i zahraniční politiky, hospodářského, sociálního i kulturního vývoje. Pozornost bude také věnována dalším anglofonním zemím (Kanadě, Austrálii a Novému Zélandu).
|
Požadavky na studenta
|
Samostatná práce studentů. Znalost literatury a přednášené látky.
|
Obsah
|
1. Velká Británie v 19. století I 2. Velká Británie v 19. století II 3. Velká Británie a první světová válka 4. Velká Británie ve 20. a 30. letech 5. Velká Británie, druhá světová válka a rozpad impéria 6. Velká Británie a evropská integrace 7. Britská dominia 8. Vznik USA 9. USA v 19. století - příčiny a průběh Občanské války 10. Progresivní éra a vstup USA mezi velmoci 11. USA v meziválečném období 12. USA, druhá světová válka a vznik studené války 13. USA v bipolárním světě
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Doc. PhDr. Lukáš Novotný, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
PhDr. Roman Kodet, Ph.D. (100%),
Doc. PhDr. Lukáš Novotný, Ph.D. (100%),
PhDr. Jaroslav Valkoun, Ph.D. (100%),
-
Vede seminář:
PhDr. Roman Kodet, Ph.D. (100%),
Doc. PhDr. Lukáš Novotný, Ph.D. (100%),
PhDr. Jaroslav Valkoun, Ph.D. (100%),
Mgr. Jiří Vyčichlo, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Tindall, George B.; Shi, David E. Dějiny Spojených států amerických. Praha : Nakladatelství Lidové noviny, 2000. ISBN 80-7106-452-1.
-
Rozšiřující:
MAY, A. Britain and Europe since 1945. London, 1998.
-
Rozšiřující:
Ellinger, J. Neville Chamberlain. Od usmiřování k válce: britská zahraniční politika, 1937 - 1940. Praha, 2009.
-
Doporučená:
DOERR, P. W. British Foreign Policy 1919-1939. Manchester, New York, 1998.
-
Doporučená:
DAVIES Norman. Ostrovy. Praha, 2004.
-
Doporučená:
RAKOVÁ, Svatava, OPATRNÝ, Josef. USA. Praha, 2003.
-
Doporučená:
NOVOTNÝ, L. - KODET, R. Velká Británie a konference v Locarnu. Příspěvek ke studiu problému kolektivní bezpečnosti ve 20. letech 20. století. Plzeň, 2013.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
91
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
39
|
Celkem
|
156
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
porozumět vědecky strukturované přednášce |
orientovat se v základní problematice britských a amerických dějin |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
číst a porozumět odbornému textu v anglickém jazyce |
číst a porozumět odbornému textu v českém jazyce |
používat adekvátní terminologii v českém a anglickém jazyce |
využívat elektronické informační zdroje |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
rozlišit základní etapy vývoje dějin Velké Británie a USA |
vytvořit časovou osu nejdůležitějších historických událostí amerických a britských dějin v 19. a 20. století |
charakterizovat předpoklady odlišného vývoje britské a americké historie v 19. a 20. století |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
analyzovat nejdůležitější události britských a amerických dějin v 19. a 20. století |
interpretovat důsledky základních milníků britských a amerických dějin 19. a 20. století |
kriticky zhodnotit roli a působení významných osobností britské a americké historie |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Diskuse, |
Samostudium, |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|