|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHK / VDO3
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHK
/
VDO3
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Vokální dovednosti 3
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
6 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je vybavení studenta souhrnem pěveckých dovedností a návyků, které ho připraví na kultivovaný hlasový projev budoucího učitele a na tvořivou práci ve výuce předmětu hudební výchova v souladu s RVP pro nižší a vyšší stupeň víceletých gymnázií (RVP ZV + RVP G) a čtyřletých gymnázií (RVP G). Reflexe proběhlé výstupové praxe - diskuse o uplatnění získaných dovedností v praxi.
|
Požadavky na studenta
|
Hlas zcela v rezonanci bez intonačních problémů, s dynamickým odstíněním, messa di voce. Srozumitelná artikulace vokálů i konsonantů, schopnost historicky poučené interpretace skladeb rozličných stylů i žánrů. Soustavná domácí příprava a aktivita při pěveckých cvičeních, zpaměti předvést nacvičený repertoár.
Veřejné předzpívání: 1 lidová píseň a 1 nonartificiální píseň s vlastním klavírním doprovodem, 1 muzikálová píseň s klavírním doprovodem spolužáka
Povinná návštěva tří koncertů pořádaných KHK v průběhu semestru doložit programem s písemným zhodnocením.
Tvorba Portfolia studenta (bude potvrzeno vyučujícím):
1. Seznam repertoáru (povinné skladby + skladby nastudované individuálně).
2. Navštívená pěvecká sólová vystoupení a koncerty dokladem bude program a krátké zhodnocení pěveckého výkonu.
3. Seznam vlastních sólových pěveckých vystoupení dokladem bude program, příp. recenze z tisku, či internetu.
|
Obsah
|
Příprava na kultivovaný, erudovaný hlasový projev budoucího učitele Hv a na stylové provádění jednohlasých i vícehlasých lidových písní a písní soudobých autorů skladeb z oblasti nonartificiální hudby jazz, country, folk, pop, šanson muzikál. Nácvik zpěvu písní za vlastního klavírního doprovodu dle výběru pedagoga, s přihlédnutím k individuálním pěveckým dovednostem studenta a potřebám pedagogické praxe. Aplikace teoretických znalostí a pěveckých dovedností do pedagogických dovedností při rozezpívání a vedení dětského hlasu, nácviku a práci s písní. Reflexe proběhlé výstupové praxe diskuse o uplatnění získaných dovedností v praxi.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
BLAŽKOVÁ, O. a , Y. LIŠKOVÁ. Metodika výuky hudební výchovy na 2. stupni základních škol a středních škol z pohledu pedagogické praxe.. Ostrava: OU, 2010.
-
Základní:
Vydrová, Jitka. Praktická cvičení k hlasové výchově pro pedagogy. 1. vydání. 2014. ISBN 978-80-905554-5-7.
-
Základní:
Rámcově vzdělávací plán ? předmět hudební výchova pro gymnázia.
-
Základní:
KUHN, T. Rytmicko-melodické modely k doprovodům populárních písní podle akordových značek a jejich klavírní stylizace. 1. vyd.. Plzeň: ZČU, 2013. ISBN 978-80-261-0258-8.
-
Základní:
FROSTOVÁ, J. a M. VANIAKOVÁ. Základy hlasové výchovy pro učitele. 2. vyd. 80-210-2316-3.. Brno: MU, 2000. ISBN 80-210-2316-3.
-
Doporučená:
Vydrová, Jitka. Hlasová a mluvní výchova pro pedagogy. 1. vydání. 2014. ISBN 978-80-905554-4-0.
-
Doporučená:
ŠEDIVÝ, J. a L. ROHLÍKOVÁ. Hudební výchova: pro 6.-7. ročník základních škol a odpovídající ročníky víceletých gymnázií.. Plzeň: Fraus, 2014.
-
Doporučená:
JÁNSKÝ, P. Já & písnička 4: zpěvník pro žáky středních škol.. Cheb: Music Cheb, 2008.
-
Doporučená:
JÁNSKÝ, P. Já, písnička: zpěvník pro žáky středních škol.. Cheb: Music Cheb, 2008.
-
Doporučená:
ŽÁČEK, J. a P. JURKOVIČ. Jak se počítají koťata.. Praha: Portál s.r.o., 2011. ISBN 978-80-7367-789-3.
-
Doporučená:
UHLÍŘ, J. a Z. SVĚRÁK. Když se zamiluje kůň.. Praha: Fragment, 2013. ISBN 978-80-7200-910-7.
-
Doporučená:
BOKŮVKOVÁ, V. a S. KOPAČKOVÁ-JIROUŠKOVÁ. Uplatnění písní v pěvecké výchově na pedagogické fakultě.. Plzeň: Západočeská univerzita, 1991. ISBN 80-7043-041-9.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální [40]
|
20
|
Kontaktní výuka
|
13
|
Celkem
|
33
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
ovládnutí základů dechové, artikulační a fonační techniky kostálně abdominální dýchání, hlas nasazený shora ve většině rozsahu se smíšenou rezonancí, srozumitelná artikulace, zpěv legato ve střední dynamice |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student zvládá zpěv staccato a portamento, crescendo a decrescendo, piano. Při artikulaci má vyrovnané vokály a ve vyšších polohách je neutralizuje. Poučeně interpretuje dětské umělé písně a snazší árie antiche. Aplikuje pěvecká cvičení v praxi: zpívá rytmicko-melodické modely k rozezpívání v chromatických transpozicích s vlastním klavírním doprovodem (směrem nahoru) |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Skupinová výuka, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
V případě nařízení distanční výuky probíhá výuka elektronickou cestou dle volby pedagoga. Aktuální informace jsou zasílány studentům prostřednictvím služby Hromadný e-mail.
|
|
|
|
|