|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHK / RZHN2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHK
/
RZHN2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Repetitorium základů hudební výchovy 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
14 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je opakování a vysvětlení základů středoškolské hudební výchovy. Výuka bude probíhat za pomoci vzájemného učení. Hudebně pokročilí studenti a studentky budou při práci ve skupině či dvojici budovat svoje učitelské kompetence doučováním začátečníků.
|
Požadavky na studenta
|
Zvládnutí notopisu tónové výšky a délky v basovém klíči, zápis a čtení akordů v basovém klíči, tvorba kadencí, zpěv známých lidových písní se správnou intonací, rytmem a výrazem.
|
Obsah
|
Obsah
Zopakování a upevnění základů hudební výchovy v oblasti elementární hudební nauky a rozvoj nutných pěveckých, rytmických a intonačních dovedností.
Souzvuky, akordy, obraty akordů. Notopis tónové výšky a délky i basovém klíči, posuvky. Kadence a jejich užití v doprovodu. Prohlubování pěvecké techniky a intonace. Hra jednoduché melodie písničky na klavír.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studentům je k dispozici kurz v prostředí Moodle ZČU: Růžičková, V. Hudební výchova pro pedagogy MŠ1 a
Interaktivní cvičení vytvořená v aplikaci Learninapps.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Zenkl, Luděk. ABC hudební nauky. 8. vyd., V Editio Bärenreiter Praha vyd. 2. Praha : Editio Bärenreiter, 2003. ISBN 80-86385-21-3.
-
Základní:
REŽNÝ, P. Elementární hudební teorie. 3., nezměněné vydání.. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2018. ISBN 978-80-244-5421-4.
-
Základní:
Grigová, Věra. Základní hudební znalosti. Olomouc : Alda, 1998. ISBN 80-85600-52-8.
-
Doporučená:
Kmentová, Milena. Cvičebnice hudební nauky pro dospělé (začátečníky). Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2021. ISBN 978-80-7603-180-7.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
13
|
Kontaktní výuka
|
13
|
Celkem
|
26
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Číst a zapisovat noty, orientovat se v notovém zápise, ovládá durové stupnice. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Zazpívat jednoduchou lidovou píseň, zopakovat zahraný tón, zahrát melodický úryvek na klavír |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
Rozpoznat svoje silné a slabé stránky, najít si adekvátní učební strategii. |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
orientuje se s přehledem v notovém zápisu, ovládá stupnice, zapisuje a čte vybrané akordy a intervaly v basovém klíči |
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
zpívá jednoduché lidové písně, zahraje na klavír jednoduchou melodii podle not, vytleská rytmus |
Reflektuje svoje možnosti, silná a slabá místa.
Student/ka dovede identifikovat efektivní způsoby učení vedoucí k jeho/jejím pokrokům (učí se učit - metakognice). |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
Reflektuje své možnosti, silná a slabá místa. Studentka podvede identifikovat efektivní způsoby učení vedoucí k jeho/jejím pokrokům (učí se učit - metakognice). |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Průběžné hodnocení, sebehodnocení, test, demonstrace dovedností (praktická činnost) |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Skupinová výuka, |
Kooperativní výuka, |
Skupinová konzultace, |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Přednáška s demonstrací, |
Skupinová výuka, |
Kooperativní výuka, |
Skupinová konzultace, |
Individuální konzultace, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Skupinová výuka, |
|
|
|
|