Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je praktické seznámení studenta s výukou hudební výchovy na středních školách. Student si ověří svoji schopnost zaujmout tvořivý přístup k metodickým postupům, získaným ve výuce předmětu Didaktika HV, a prakticky využít poznatky všech dalších disciplin, studovaných v rámci svého oboru.
|
Požadavky na studenta
|
Absolvování výuky na některém z typů středních škol v požadovaném rozsahu.
Vedení pedagogického deníku. Písemná didaktická analýza realizovaných vyučovacích jednotek, odborná spolupráce s vedoucím pedagogem a didaktikem předmětu.
|
Obsah
|
Student/ka vyučuje pod vedením pedagoga fakultní střední školy celkem 10 hodin předmětu Hudební výchova. Ke každé vyučovací jednotce náleží její rozbor s vedoucím pedagogem, případně též s didaktikem oboru. Student/ka si vede pedagogický deník a provádí didaktickou analýzu realizovaných hodin výuky.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
10
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
50
|
Celkem
|
60
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
odborná, didaktická a pedagogicko-psychologická příprava na praktickou výuku |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student/ka po absolvování předmětu - je prakticky obeznámen s profesními požadavky, kladenými na uč?tele hudební výchovy na střední škole; - klade si reálné cíle výuky, volí přiměřené metodické postup? a organizační formy vyučování Hv; - rozumí filozofii nové školské reformy a seznámil se s tvorbou a realizací školních vzdělávacích programů na typu školy, kde vykonal výukovou praxi; - umí ovládat didaktickou techniku a využívat ji k efektivnímu vyučování Hv; - prakticky nebo teoreticky se seznámil s možnostmi realizace interdisciplinární integrace svého oboru, např. v rámci průřezových témat |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Studijní praxe, |
|