|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHK / PEV5
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHK
/
PEV5
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Pěvecká výchova 5
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
14 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Praktické seznámení studentů s dalšími prvky pěvecké techniky - messa di voce a ornamentika (krátký a dlouhý příraz, obal, skupinka, popř. trylek). Další rozvíjení pěveckých dovedností studentů - pěvecká artikulace, frázování. Interpretace duchovních písní a písní autorů 20. a 21. století. Dovést studenty k aplikaci teoretických znalostí z přednášek do pedagogických dovedností při rozezpívání a vedení hlasu v kolektivu - chromatické transpozice rytmicko-melodických modelů k rozezpívání (PR - melodie, LR - akordy) vzestupně i sestupně. Tento předmět je určen pouze studentům bakalářského oboru Hudba se zaměřením na vzdělávání.
|
Požadavky na studenta
|
Zvládnutí dechové opory, crescenda a decrescenda, správné frázování, smíšená rezonance alespoň v rozsahu undecimy, vyrovnané vokály ve všech polohách. Zahrát v chromatických transpozicích (vzestupně i sestupně (v PR melodii v LR akordy) soubor pěti rytmicko-melodických modelů vhodných k rozezpívání.
Předzpíváním nacvičeného repertoáru a pravidelnou prací v některém z katedrálních pěveckých sborů dokázat praktické zvládnutí elementárních prvků pěvecké techniky.
Veřejné předzpívání: 1 duchovní píseň (možný i spirituál)
1 píseň skladatele 20. nebo 21. století
Úspěšné splnění testu z teorie pěvecké výchovy.
Povinná návštěva tří vokálních koncertů pořádaných KHK v průběhu semestru doložit programem.
|
Obsah
|
Další rozvíjení pěveckých dovedností pěvecká artikulace, frázování, messa di voce a ornamentika (krátký a dlouhý příraz, obal, skupinka, popř. trylek) na vokalízách, duchovních písních a písních autorů 20. a 21. století. Nácvik písní dle výběru pedagoga s přihlédnutím k individuálním hlasovým předpokladům a pěveckým dovednostem studenta. Chromatické transpozice rytmicko-melodických modelů k rozezpívání (PR melodie, LR akordy) vzestupně i sestupně v progresivní metodické řadě.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální [40]
|
13
|
Kontaktní výuka
|
13
|
Celkem
|
26
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
úspěšné zvládnutí požadavků předmětu KHK/PEV4 |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student aplikuje teoretické znalosti z přednášek do pedagogických dovedností při rozezpívání, dokáže sestavit a zahrát v chromatických transpozicích (vzestupně i sestupně - v PR melodii v LR akordy) soubor rytmicko-melodických modelů vhodných k rozezpívání při frontální výuce Hv. Na interpretaci duchovních písní a písní soudobých autorů prokáže, že ovládá dechovou oporu, správně frázuje, používá smíšenou rezonanci ve větší části hlasového rozsahu (alespoň jednu a půl oktávy), má vyrovnané vokály ve všech polohách, umí zazpívat crescendo, decrescendo, messa di voce a má osvojeny některé prvky ornamentiky (krátký a dlouhý příraz, obal, skupinka) |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Praktická zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
V případě nařízení distanční výuky probíhá výuka elektronickou cestou dle volby pedagoga. Aktuální informace jsou zasílány studentům prostřednictvím služby Hromadný e-mail.
|
|
|
|
|