|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHK / PADH1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHK
/
PADH1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Posl. aktivity v kontextu dějin hudby 1
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Poslech. aktivity v kontextu dějin hud
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je poskytnutí základního přehledu vývoje evropské hudby od pravěku až do počátku 19. století, akcentujícího její strukturální, organologické, ale i hudebně provozovací aspekty včetně vývoje soudobého poznání této problematiky. Tyto aspekty budou vnímány v širším kontextu dobového hudebně-teoretického, ale také politického, sociálního, kulturního vývoje společnosti. Systematický výklad vycházející z analytického poslechu vybraných reprezentativních skladeb jednotlivých epoch bude doplněn o analytické vstupy jednotlivých studentů (referáty).
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní podíl na seminářích, referát analyzující vybranou poslechovou skladbu, vyhovění v závěrečném zápočtovém poslechovém testu, vyhovění ve zkouškovém testu.
Požadavky k zápočtu: aktivní podíl na seminářích, referát analyzující vybranou poslechovou skladbu, vyhovění v závěrečném zápočtovém poslechovém testu.
Požadavky ke zkoušce: úspěšné absolvování zkouškového testu.
|
Obsah
|
Hudba pravěku a přírodních národů. Hudba starověkých kultur a antiky. Hudba středověku (5.-14. stol.). Hudba renesance (14.-15. stol.). Hudba baroka (1600-1720/30). Hudba klasicismu (1720/30-poč. 19. stol.). Česká hudba v období osvícenského absolutismu (klasicismus, 1740-1810).
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
KOUBA, J. ABC hudebních slohů: Od raného středověku k W. A. Mozartovi.. Praha: Supraphon, 1888.
-
Základní:
SMOLKA, J. Dějiny hudby.. Brno: Togga, 2001. ISBN 80-902912-0-1.
-
Základní:
ŠAFARČÍK, J. Dějiny hudby. I. díl, Od počátků hudby do konce 18. století.. Praha: Votobia, 2002. ISBN 80-7220-126-3.
-
Základní:
Michels, Ulrich. Encyklopedický atlas hudby. Praha : Lidové noviny, 2000. ISBN 80-7106-238-3.
-
Základní:
WÖRNER, K. H. Geschichte der Musik : ein Studien- und Nachschlagebuch. 8. Aufl.. Göttingen: Vandenhoeck & Ruprecht, 1993. ISBN 3-525-27811-X.
-
Základní:
LÉBL, V. (ed.). Hudba v českých dějinách.. Praha: Editio Supraphon, 1983.
-
Základní:
EGGEBRECHT, H. H. Musik im Abendland: Prozesse und Stationen vom Mittelalter bis zur Gegenwart.. München: Piper Verlag, 1991. ISBN 978-3-492-22301-.
-
Základní:
ABRAHAM, G. Stručné dejiny hudby.. Bratislava: Hudobné centrum, 2003. ISBN 80-88884-46-2.
-
Základní:
DRÁBEK, V. Tvořivost a integrace v receptivní hudební výchově. Studia Pedagogica 23.. Praha: UK, 1998.
-
Doporučená:
Talbot, Michael. Antonio Vivaldi. Vydání první. 2014. ISBN 978-80-7429-389-4.
-
Doporučená:
ČERNUŠÁK, G. Dějiny evropské hudby.. Praha, 1964.
-
Doporučená:
PEČMAN, R. Georg Friedrich Händel.. Praha: Supraphon, 1985.
-
Doporučená:
BURNEY, Ch. Hudební cestopis 18. věku.. Státní hudební vydavatelství Praha, 1966.
-
Doporučená:
DOLMETSCH, A. Interpretace hudby 17. a 18. století.. Praha: Státní nakladatelství krásné literatury, hudby a umění, 1958.
-
Doporučená:
NĚMEČEK, J. Jakub Jan Ryba.. Praha: Státní hudební vydavatelství, 1963.
-
Doporučená:
Wolff, Christoph. Johann Sebastian Bach. Vydání první. 2011. ISBN 978-80-7429-171-5.
-
Doporučená:
ZAVARSKÝ, E. Johann Sebastian Bach.. Bratislava: Opus, 1971.
-
Doporučená:
ROSEN, Ch. Klasicizmus. Haydn. Mozart. Beethoven.. Bratislava: Hudobné centrum, 2005. ISBN 80-88884-68-3.
-
Doporučená:
QUANTZ, J. J. Pokus o návod jak hrát na příčnou flétnu.. Praha: Editio Supraphon, 1990. ISBN 80-7058-187-5.
-
Doporučená:
KÜSTER, K. Wolfgang Amadeus Mozart und seine Zeit.. Laaber Verlag: Regensburg, 2002. ISBN 3-89007-563-3.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
40
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
40
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Celkem
|
130
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
žádné |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
na základě aktivního poslechu evropské hudby je student schopen rozpoznat, definovat a popsat hlavní stylové rysy a umět je zasadit do širších hudebně historických, obecně historických a kulturních souvislostí |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Portfolio, |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
|
|
|
|