|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHK / OLI2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHK
/
OLI2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Odborná literatura 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
8 / -
|
0 / -
|
1 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je poskytnout studentovi doplňující přehled z oblasti odborné literatury v oblasti hudební pedagogiky a hudební psychologie, s přesahem do problematiky didaktiky hudební výchovy, případně i jiných muzikologických oborů, a vést studenta k samostatné a kritické práci s odbornými texty.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na seminářích.
Tvorba předmětového portfolia (konspekty z prostudované odborné literatury)
Písemná seminární práce: 1. konspekty z prostudované odborné literatury, 2. vypracování a přednesení referátu/prezentace k tématu, které si student vybral jako budoucí téma své kvalifikační práce nebo které jej v oblasti hudby a hudebního vzdělávání zaujalo. Dvě publikace vážící se k tématu kvalifikační práce studenta.
|
Obsah
|
Obsah práce v semináři je zaměřen na práci s odbornou literaturou, doplňující hudební obor vzdělávání, a je též přípravou na bakalářskou práci. Student pracuje samostatně s doporučenou literaturou a s literaturou, vážící se k tématu jeho bakalářské práce. Seminář předmětu je platformou pro prezentaci témat a společnou diskusi nad vybranými tématy, dle zadání vyučujícího a profilujícího zájmu studentů.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Duzbaba, Oldřich. Vybrané kapitoly z hudební pedagogiky a didaktiky hudební výchovy. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 2004.
-
Doporučená:
Váňová, Hana; Skopal, Jiří. Metodologie a logika výzkumu v hudební pedagogice.. Praha: Karolinum, 2017.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Projekt individuální [40]
|
28
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
40
|
Celkem
|
78
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Vysvětlit základní pojmy z hudební teorie (hudební nauky).
|
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Stručně charakterizovat základní znaky historických hudebních slohů
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Objasnit podstatu studovaného tématu a adekvátně se o něm vyjadřovat odpovídajícími verbálními prostředky. |
Stručně charakterizovat oblast svého odborného zájmu, v němž zamýšlí psát svoji kvalifikační práci. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Vytvořit písemný konspekt z prostudovaných odborných publikací.
|
Kriticky se zamýšlet nad vědeckými problémy, nastolovat otázky k řešení. |
Pojmenovat odborné problémy, vyplývající ze studia vybraných publikací, a navrhovat vhodné metody jejich řešení. |
Používat odbornou terminologii v daném oboru studia. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Řešení problémů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
|
|
|
|