Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je praktické seznámení studentů s hudebně výchovným procesem na základních školách. Formou náslechů - hospitací v hodinách hudební výchovy na základních školách se studenti učí pozorovat vyučovací proces, didakticky jej analyzovat a diskutovat s vyučujícím i vedoucím didaktikem o průběhu a výsledcích shlédnuté výuky.
|
Požadavky na studenta
|
Povinná účast na činnostech a vedení písemných záznamů (pedagogický deník, didaktická analýza učiva).
|
Obsah
|
Student hospituje v 5 vyučovacích hodinách svého aprobačního předmětu na 2. stupni školy, aplikuje poznatky a dovednosti získané v předmětech profesní praktika a pedagogika a psychologie k praxi. Každé hospitované hodině náleží její rozbor za účasti učitele předmětu a vedoucího didaktika.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
|
12
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
znalost základních vyučovacích metod a strategií hudebně výchovného vyučování |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
dovednost využít metody k výuce |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Formulovat výchovně vzdělávací cíl výukové jednotky Hv.
|
Provádět didaktickou analýzu učiva ve shlédnuté výukové jednotce Hv. |
Všímat si metod a výukových strategií, vedoucích k aktivizaci a tvořivosti žáků. |
Didakticky poučeně diskutovat o shlédnutých vyučovacích postupech a učivu ve vztahu k žákům dané třídy. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Analyzovat didaktickou situaci v hodině z hlediska vyučovacích dokumentů a plánů výuky. |
Využít metod a výukových strategií, vedoucích k aktivizaci a tvořivosti žáků. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Studijní praxe, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
|