|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHK / KAS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHK
/
KAS
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Komplexní analýza skladeb
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
7
[HOD/SEM]
Seminář
6
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
1 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět si klade za cíl rozvíjet analytické dovednosti doktoranda k vědeckým účelům. Akcent je položen na vyhodnocování zjištěných poznatků ve struktuře i v jednotlivých složkách na úrovni skladby samotné i na úrovni historických konotací.
|
Požadavky na studenta
|
Pravidelné konzultace. Písemná i ústní: Vypracování a přednesení referátu o výsledcích komplexní analýzy hudebního díla souvisejícího s tématem disertační práce nebo doktorandovým výzkumem.
|
Obsah
|
Vyhodnocování zjištěných poznatků ve struktuře i v jednotlivých složkách na úrovni skladby samotné i na úrovni historických konotací. K analýzám jsou vybírána stěžejní díla minulosti i přítomnosti z oblasti vokální i instrumentální. Kontakt se školitelem probíhá ve formě individuálních konzultací.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Burkhart, Charles. Anthology for musical analysis.. New York: Schirmer, 2012.
-
Základní:
Hons, Miloš. Hudební analýza.. Praha: Togga, 2010.
-
Základní:
Janeček, Karel. Tektonika.. Praha-Bratislava: Supraphon, 1968.
-
Doporučená:
Stein, Deborah. Engaging music: essays in music analysis.. Oxford University Press,, 2005.
-
Doporučená:
Hubatová, Eva a Jiří Bezděk. ?Fotoinformel a jeho hudební symbolika.? In. Experiment: Sborník z příspěvků z kolokvia 10/02/2015.. Praha: ČVUT, 2015.
-
Doporučená:
de Leeuw, Ton. Music of the twentieth century: a study of its elements and structure.. Amsterdam: Amsterdam University Press,, 2005.
-
Doporučená:
Jiránek, Jaroslav. Tajemství hudebního významu.. Praha: Academia, 1979.
-
Doporučená:
de Lio, Thomas, Saunders Smith, Stuart. Twentieth-Century Music Scores.. Englewood Cliffs, NY: Prentice Hall, 1989.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální [40]
|
130
|
Celkem
|
130
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Pracovat s odbornou literaturou.
|
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Číst notové materiály
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Rozvíjet analytické dovednosti doktoranda k vědeckým účelům
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Vyhodnocovat poznatky ve struktuře i v jednotlivých složkách na úrovni skladby samotné i na úrovni historických konotací.
|
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Praktická zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Individuální konzultace, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Individuální konzultace, |
|
|
|
|