|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHK / IDO2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHK
/
IDO2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Instrumentální dovednosti 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je rozvíjení a zdokonalování dovedností studenta ve hře na klavír. Ve hře na nástroj si student osvojí další repertoár využitelný v praxi škol. Cvičení hry na klavír jsou konzultativní a slouží a) ke korekci postupu při samostudiu a b) k prezentaci dosažených výsledků samostudia.
|
Požadavky na studenta
|
Harmonizace 10 moravských lidových písní do notového sešitu ve čtyřhlasé úpravě s použitím modálních spojů, reflektujících užívání církevních tónin v moravských písních. Jejich transpozice do vedlejších tónin. Hra dominantního jádra II7 D T ve všech tóninách dur. Kadence v základních tóninách dur a moll (I II6D6/4 D 5/3 D7 T) ve všech tóninách s užitím průtažných a střídavých melodických tónů. Improvizace blues s užitím substitučních akordů nahrazující základní harmonické funkce. Interpretace aranžérsky náročnějších úprav populárních písní v žánrech rock a jazz 5 písní dle výběru vyučujícího vhodných k poslechu na střední škole. Klavírní stylizace 10 umělých písní podle akordových značek v žánrech zadaných vyučujícím. Hra generálbasu (do nónových akordů).
|
Obsah
|
Improvizace jednoduchých stylizovaných doprovodů k umělým písním podle akordových značek s ohledem na výstupy SZ. Hra kadencí v tóninách dur a moll. Harmonizace moravské lidové písně. Diskuse k proběhlé výstupové praxi.
Pokročilí:
Stupnice: durové i mollové H, h, F, f, B, b, Es, es
1 etuda
1 přednes z období romantismu či neoromantismu
10 písní s odlišnými doprovody, transpozice, písně doprovází posluchač vlastním zpěvem
Méně pokročilí:
B. začátečníci a méně pokročilí studenti
H, F, B a Es v protipohybu, C, G, D, A, E rovný pohyb dvě oktávy, kadence ke stupnicím
1 etuda
1 skladba: Anonym: Allegro
10 písní s jednoduchou stylizací (z toho pět lidových s transpozicí)
Platí povinnost přehrát repertoár v průběhu semestru!
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
KUHN, T. Rytmicko-melodické modely k doprovodu populárních písní podle akordových značek a jejich klavírní stylizace. ,. Plzeň: ZČU, 2015. ISBN 978-80-261-0258-8.
-
Základní:
ZENKL:. Učebnice harmonie.. Praha: Editio Bärenreiter,, 2010.
-
Základní:
BEZDĚK, J. Úvod do harmonizace české lidové písně a do její jednoduché stylizace pro klavír a akordeon: Určeno stud. 2. - 5. roč. učitelství pro 2. stupeň a střední školy.. Plzeň: ZČU, 1994. ISBN 80-704-3108-3.
-
Doporučená:
Prokeš, Josef. Ceska folkova pisen. Brno :Masarykova univerzita, 2011. ISBN 978-80-210-5431.
-
Doporučená:
HRADECKÝ, E. Hrajeme na klavír podle akordových značek.. Praha: Edit,, 1991.
-
Doporučená:
CHARALAMBIDIS, A. Hudební výchova pro gymnázia.. Praha: SPN, 2003.
-
Doporučená:
ŠEDIVÝ, J. a L. ROHLÍKOVÁ. Hudební výchova: pro 6.-7. ročník základních škol a odpovídající ročníky víceletých gymnázií.. Plzeň: Fraus, 2013.
-
Doporučená:
CHARALAMBIDIS, A., Z. CÍSAŘ a L. HURNÍK. Hudební výchova 1 pro gymnázia.. Praha: SPN,, 2003.
-
Doporučená:
JÁNSKÝ, P. Já & písnička 4: zpěvník pro žáky středních škol.. Cheb: Music Cheb, 2008.
-
Doporučená:
JÁNSKÝ, P. Já, písnička: zpěvník pro žáky středních škol.. Cheb: Music Cheb, 2004.
-
Doporučená:
JÁNSKÝ, P. Já, písnička: zpěvník pro žáky základních škol.. Cheb: Music Cheb, 1995. ISBN 80-859-2502-8.
-
Doporučená:
JURKOVIČ, P. Na cestách k hudbě. Esej o hudební výchově.. Praha: UK, 2006.
-
Doporučená:
Svoboda, Milan. Prakticka jazzova harmonie. Netolice :JcA,, 2014. ISBN 978-80-87132-26-5.
-
Doporučená:
ŠOLC, M. Tajemství akordových značek.. Praha: Bärenreiter Editio Supraphon, 1996.
-
Doporučená:
LEVINE, M. The Jazz TheoryBook.. Petaluma: Sher Music Co.,, 1995.
-
Doporučená:
ŠEDIVÝ, J. a L. ROHLÍKOVÁ. Zpěvník s instrumentálními doprovody v elektronické podobě: pro 6.-7. ročník základních škol a odpovídající ročníky víceletých gymnázií.. Plzeň: Fraus, 2014.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální [40]
|
13
|
Kontaktní výuka
|
13
|
Celkem
|
26
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
teoretické znalosti z hudební teorie. Znalost akordových značek, princip tvorby kadencí a základní klavírní stylizace doprovodů |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
dovednostní kompetence pro hru nástrojových doprovodů písní a skladeb z oblasti dějin hudby |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
dovednostní kompetence pro hru nástrojových doprovodů písní a skladeb z oblasti dějin hudby |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
V případě KS a nutnosti distanční výuky též výuková videa, ukládaná na gapps. Kurzy hry na klavír v Moodle. |
|
|
|
|