|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHK / HUDR
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHK
/
HUDR
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Hudební dramaturgie
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
7 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
KHK/HDR
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Student se orientuje v obecných principech dramaturgie, které aplikuje do oblastí hudebních i hudebně dramatických. Orientuje se též v problematice dramaturgie v nonartificiální hudbě.
|
Požadavky na studenta
|
Na zápočet: Vytvoření hudebně dramaturgické koncepce a její zdůvodnění (referát přednesený před kolektivem)
Student absolvuje blokovou výuku hudební estetiky.
|
Obsah
|
1. Charakteristika profese hudebního dramaturga, návaznost jeho práce na ředitele, režiséra a manažera
2. Uplatnění hudebně dramaturgické práce v médiích a uměleckých institucích
3. Zákon kontrastu a scelovacích prostředků (aplikace Tektoniky Karla Janečka)
4. Orchestry, festivaly, koncertní řady, divadla a jejich hudebně dramaturgická specifika
5. Velké osobnosti české i světové dramaturgie
6. Samostatná hudebně dramaturgická aktivita simulace
7. Estetické aspekty hudebně dramaturgické práce
8.-13. Referáty a jejich vyhodnocení
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Prof. Mgr. MgA. Jiří Bezděk, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
Prof. Mgr. MgA. Jiří Bezděk, Ph.D. (100%),
Mgr. Petr Haas, Ph.D. (100%),
-
Vede seminář:
Prof. Mgr. MgA. Jiří Bezděk, Ph.D. (100%),
Mgr. Petr Haas, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Smolka Jaroslav. Česká kantáta a oratorium. Praha, 1970.
-
Základní:
Šíp Ladislav. Česká opera a její tvůrci. Průvodce. Praha, 1983.
-
Základní:
Hons Miloš. Hudba zvaná symfonie. Praha, 2005.
-
Základní:
VIČAR, J. A R. DYKAST. Hudební estetika.. AMU: Praha,, 2002.
-
Základní:
Hostomská Anna. Průvodce operní tvorbou. Praha, 1955.
-
Základní:
Schnierer Miloš. Svět orchestru. Brno, 1997.
-
Základní:
Očadlík Mirko. Svět orchestru, Průvodce tvorbou orchestrální. I. Klasikové a romantikové,. Praha, 1942.
-
Doporučená:
Havlík Jaromír. Česká symfonie 1945-1980. Praha, 1989.
-
Doporučená:
BLÁHA, I. Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla. ,. Praha: AMU, 2014. ISBN 978-80-7331-303-6.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
26
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
26
|
Celkem
|
78
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Systematiku v dějinách hudby artificiální i nonartificiální.
|
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Aplikovat znalosti dějin hudby do hudební praxe. |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Sestavit hudebně teoretické zásady. |
Uspořádat teoretické zásady dramaturgie různých druhů budebních výstupů. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Aplikovat teoretické poznatky hudební dramaturgie při rozhodování o programu souboru, ve kterém hraje. |
Uplatnit hudebně teoretické zásady. |
Sestavit dramaturgii různých druhů hudebních výstupů. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Řešení problémů, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
|
|
|
|