|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHK / HPA
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHK
/
HPA
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Hudebně pohybové aktivity
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Student/ka si osvojí pensum vědomostí (motivace k pohybovým aktivitám, techniky osvojení) i dovedností (hudebně pohybové hry, tance) v oblasti hudebně pohybových aktivit (cíle aktivit směřují k oblastem RVP předškolního, základního všeobecného a uměleckého i gymnaziálního vzdělávání). Osvojené tance, hry i techniky jsou tak využitelné v různých cílových skupinách, tj. ve výuce hudební výchovy na všech typech škol, v hudební nauce na ZUŠ, ve vedení volnočasových aktivit při výjezdech škol, v tvorbě projektů a animačních programů, při inkluzi dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Cílem semináře je též rozvoj osobnosti studenta prostřednictvím technik muzikoterapie a pohybové terapie a získání námětů pro integrativní výuku na MŠ, ZUŠ, ZŠ a SŠ (Oblast průřezových témat - Multikulturní výchova), dále rozvoj kreativity studenta i jeho kompetencí k plnění očekávaných výstupů v oblasti hudebně pohybových činností (tance i hry z různých částí světa).
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní podíl v seminárních výstupech, 1 seminární práce s prezentací v rámci skupiny - vedení hudebně pohybové hry, tance.
|
Obsah
|
Rozvoj osobnosti studenta prostřednictvím technik muzikoterapie a pohybové terapie, získání námětů pro integrativní výuku na ZŠ, ZUŠ a SŠ, rozvoj kreativity i kompetencí k plnění povinných Očekávaných výstupů v oblasti hudebně pohybových činností. Tance a pohybové hry.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
ŠIMANOVSKÝ, Z. Hry s hudbou a techniky muzikoterapie ve výchově, sociální práci a klinické praxi.. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-213-0.
-
Doporučená:
Materiál z kurzů muzikoterapie a pohybové terapie, klasická i etnická hudba..
-
Doporučená:
DIMÉNY, J. Zvuk jako hra.. Praha: Panton, 1992. ISBN 80-7039-152-9.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
|
50
|
Celkem
|
50
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
aplikace teoretických znalostí do praktické činnosti |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
úspěšné zvládnutí dovedností a jejich využití při výuce |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
užití teoretických znalostí v praktické činnosti |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Zahrát a zazpívat pensum povinných písní i skladeb, dále písní z vlastního výběru s dynamiku. Vysvětlit motivaci, způsob nácviku, souvislosti, frázování, předvést dirigování. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Skupinová prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Sebehodnocení, |
Závěrečná přehrávka vybraného repertoáru před třídou i komisí. |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Kooperativní výuka, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Kooperativní výuka, |
Skupinová výuka, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
Řešení problémů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
|
|
|
|