|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHK / HNO2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHK
/
HNO2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Hudba nonartificiální 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Být obeznámen s dějinami nonartificiální hudby jako nedílné součásti výuky hudební výchovy na základních a středních školách. Získat důkladnou orientaci v hlavních žánrech populární hudby od 80. let 20. století až do současnosti. Dokázat je také rozpoznat z poslechu, jako nedílné součásti přednášek.
|
Požadavky na studenta
|
Recenze, test poslechový a písemný
|
Obsah
|
Obsah přednášek: Rocková hudba 70. a 80. let - nová vlna, punk rock, hard rock, art rock atd. Rocková hudba 70. a 80. let - heavy metal, americký neorock, nový romantismus atd. Současná moderní populární hudba - rap, dance & trance, významné osobnosti současné populární hudby. Ambientní hudba, world music. Alternativní hudba a její osobnosti. Folková hudba ve světě a její osobnosti. Muzikál. Vývoj jazzové hudby v Čechách do 2. světové války. Česká scéna : vývoj jazzové hudby od 80. let, současný jazz, rocková hudba do 60.let, rocková hudba do současnosti, trampská a folková hudba.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Weiss, Tomáš. Beaty, bigbeaty, breakbeaty : [průvodce moderní hudbou 90. let]. 1. vyd. Praha : Maťa, 1998. ISBN 80-86013-41-3.
-
Doporučená:
Prokeš. Česká folková píseň : v kontextu 60.-80. let 20. století / Josef Prokeš. Brno, 2011. ISBN 978-80-210-5431.
-
Doporučená:
PROKEŠ, Josef. Česká folková píseň: v kontextu 60.-80. let 20. století.. Brno: Masarykova univerzita, 2011. ISBN 978-80-210-5431-8.
-
Doporučená:
Černý, Jiří. Hvězdy tehdejších hitparád. 1. vyd. Praha : Panton, 1989.
-
Doporučená:
Kotek, Josef. O české populární hudbě a jejích posluchačích : Od historie k současnosti. 1. vyd. Praha : Panton, 1990. ISBN 80-7039-037-9.
-
Doporučená:
Dorůžka, Lubomír. Panoráma jazzu : Lubomír Dorůžka ; Ilustr. Jiří Šlitr ; Fotogr. Miroslav Jodas. [aj.] ; Přebal, vazba a graf. úprava Vladimír Nagaj. 1. vyd. Praha : Mladá fronta, 1990. ISBN 80-204-0092-3.
-
Doporučená:
Dorůžka, Lubomír; Dorůžka, Petr. Panoráma populární hudby 1918/1978 aneb Nevšední písničkáři všedních dní. Praha : MF, 1987.
-
Doporučená:
Poledňák, Ivan; Cafourek, Ivan. Sondy do popu a rocku. 1. vyd. Jinočany : H & H, 1992. ISBN 80-85467-14-3.
-
Doporučená:
Poledňák I. Úvod do problematiky nonartificiální hudby. Olomouc: UP,, 2000.
-
Doporučená:
Lindaur V. - Konrád O. Život v tahu aneb třicet roků rocku.. Praha, 1990.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
26
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
student by se měl ovládat hudební teorii a základy diatonické harmonie.Měl by mít také obecné kulturní povědomí |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student by mě měl znát základní žánry populární hudby od začátku 80. let až do současnosti. Na základě poslechu by je měl umět také rozlišit a identifikovat |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Student by měl umět vyjmenovat základní hudební zdroje vzniku jazzové hudby, měl by si rozpoznat základní znaky jazzové hudby a určit také hlavní etapy vývoje jazzové hudby a základní žánry populární hudby až do 70. let 20. století na základě poslechu |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
Samostatně prohlubuje své odborné znalosti a odborné dovednosti |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Test, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Přednáška s diskusí, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|