|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHK / HNN2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHK
/
HNN2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Hra na nástroj 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Rozvíjení a zdokonalování dovedností studenta ve hře na nástroj. Cvičení slouží a) ke korekci postupu při samostudiu a b) k prezentaci dosažených výsledků samostudia. Tento předmět je určen pouze studentům bakalářského oboru Hudba se zaměřením na vzdělávání.
|
Požadavky na studenta
|
Konzultativní výuka není postačující, opět doporučujeme návštěvu paralelní výuky (CŽV, ZUŠ, aj.) i mimo rámec cvičení. K dispozici jsou též opory v Moodle a Teams HKB2). Splnění jednotlivých úkolů potvrdí cvičící po jejich kontrole na semináři do tabulky se seznamem skladeb a technických cvičení.
Požadavky:
A. Pokročilí studenti (absolventi konzervatoře a prvního cyklu ZUŠ):
Stupnice: H, h, F, f , B, b, ES, es, kadence ke stupnicím s určeným druhem doprovodu!
1 etuda odlišného charakteru
1 přednesová skladba, výběr z období romantismu či novoromantismu
Hra 10 písní s odlišnou stylizací doprovodu, transpozice lidových písní do pěvecky vhodných tónin
Všichni studenti přehrají povinný repertoár v průběhu semestru! Ve výjimečných případech bude po domluvě s lektorem na počátku semestru vypsána jedna náhradní přehrávka ve zkouškovém období!
B. Začátečníci a méně pokročilí studenti. Požadavky na účast v případě prezenčního studia 75%.
Stupnice: H, F, B, Es v protipohybu, C, G, D, A, E v rovném pohybu přes dvě oktávy, kadence ke stupnicím postup určený lektorem
1 etuda
1 přednesová skladba: Anonym: Allegro
10 písní s jednoduchou stylizací
Platí rovněž povinnost přehrát repertoár v průběhu semestru!
|
Obsah
|
Studenti zahrají v tomto semestru k zápočtu postupně repertoár dle požadavků pro Pokročilé (další určené stupnice, kadence ke stupnicím, 1 etudu, 1 přednesovou skladbu z období romantismu či novoromantismu, 10 nových doprovodů písní včetně transpozic lidových písní), či Začátečníky a méně pokročilé (určené stupnice, 1 etudu, kadence ke stupnicím, 1 přednes, 10 písní s různými způsoby stylizovaného doprovodu). Osvojený repertoár zaznamenají do tabulky. Splnění jednotlivých úkolů potvrdí cvičící na semináři po kontrole svým podpisem. Tabulky se stanou součástí portfolia studenta.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
výuková videa dr. Liškové ? obdrží na semináři, repertoár určených skladeb (Portál), písní a technických cvičení (určí vyučující).
-
Doporučená:
Prokeš, Josef. Česká folková píseň : v kontextu 60.-80. let 20. století. Brno :Masarykova univerzita,, 2011. ISBN 978-80-210-5431.
-
Doporučená:
JÁNSKÝ, P. Já, písnička: zpěvník pro žáky základních škol: pro 1.- 4. třídu.. Cheb: Music Cheb,, 1995. ISBN 80-859-2501-X.
-
Doporučená:
CZERNY, C. Sbírky etud (výběr op. 261, 849, 821)..
-
Doporučená:
Bezděk, J. Úvod do harmonizace české lidové písně a do její jednoduché stylizace pro klavír a akordeon (určeno stud. 2. - 5. roč. učitelství pro 2. stupeň a střední školy). 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 1994. ISBN 80-7043-108-3.
-
Doporučená:
KUHN, Tomáš a Štěpánka LIŠKOVÁ. videoopory na Moodle HKB 2 a Teams HKB 2.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
13
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Celkem
|
28
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Pojmenovat a objasnit zákonitosti tvorby doprovodné kadence. |
Popsat osvojené druhy doprovodů. |
Objasnit problematiku nezávislosti rukou. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Prokázat hrou osvojení základních pianistických návyků. |
Zahrát minimálně pět písní s dvěma způsoby doprovodu. |
Hrát na úrovni technických dovedností dle výstupů z HNN1. |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Zdůvodnit výběr přednesových skladeb v kontextu s výukou HV (pokročilí studenti). |
Objasnit pojmy z oblasti rozvoje klavírní techniky: hra legato, staccato, odtah, druhy doprovodu a jejich popis, osvojované kadence a jejich stavba. |
Popsat osvojované stupnice a specifika jejich hry (prstoklady, předznamenání, způsob hry). |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Zahrát povinné pensum stupnic, písní, skladeb i technických cvičení dle požadavků pro tento semestr. |
Zahrát písně se čtyřmi druhy doprovodů: akordicky, rozloženě, polkou či valčíkem. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Portfolio, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Student demonstruje své dovednosti též uložením videozáznamů se hrou povinného repertoáru technických cvičení, stupnic, písní a skladeb na gapps (v době prezenčního studia z části, v době nutné distanční výuky kompletně). Zde mu přidělený vyučující postupně hru připomínkuje, či potvrzuje uznání zhlédnutých videozáznamů zadáním data uznání. Dokladem k udělení zápočtu je zaslání kompletně vyplněné tabulky s uznáním veškerého stanoveného repertoáru přiděleným vyučujícím i do úložiště gapps. |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Sebehodnocení, |
Průběžné hodnocení, |
Portfolio, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Prezentace práce studentů, |
Demonstrace dovedností, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Řešení problémů, |
Samostudium, |
Skupinová výuka, |
Výuka podporovaná multimédii, |
|
|
|
|