|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHK / HMAG
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHK
/
HMAG
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
HM v reg. a středoevr. souvislostech
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Hudební management v regionálnch a středoevropských souvislostech
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
7
[HOD/SEM]
Seminář
6
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět seznamuje doktorandy s hudebním managementem obecně i se strukturou a fungováním hudebního života v regionu západních Čech, v sousedním Bavorsku a ve středoevropském prostoru (s důrazem na země Visegrádu). Rozvíjí jejich schopnost orientace v hudebně organizačním terénu. Na příkladech z hudební praxe představuje pojmy a procesy z oblasti marketingu a financování kulturních institucí a projektů. Zabývá se rovněž autorským právem hudebním. Jeho cílem je tedy získání orientace ve struktuře a fungování hudebního života, osvojení si základních pojmů z oblasti hudebního managementu, marketingu a financování hudebních aktivit.
|
Požadavky na studenta
|
Písemná i ústní. 1. Požadavky k zápočtu: a) Vypracování grantové žádosti pro projekt z oblasti profesionálního hudebního umění. b) Návrh plánu propagace daného projektu. 2. Požadavky ke zkoušce: Spolehlivá znalost základní terminologie ve stanovených oblastech. Faktografický přehled klíčových hudebních institucí, organizací a společností státního, veřejného i soukromého sektoru. Znalost fungování hudebních institucí a jejich spolupráce s dalšími články hudební kultury. Znalost základů autorského práva.
|
Obsah
|
Obsahem přednášek je:
1. Management: plánování, organizování, rozhodování, kontrola a její formy, motivace a vedení.
2. Struktura a fungování hudebního života: média, hudební nakladatelství a vydavatelství, ochranné organizace, gramofonové společnosti, agentury.
3. Živé provozování hudby.
4. Hudební školství.
5. Místní a regionální kultura,
6. Marketing: marketingový výzkum, segmentace trhu, hlavní cílové skupiny a jejich potřeby, marketingový informační systém,
7. Marketingová komunikace, logo a corporate identity, corporate design, public relations, propagace.
8. Marketingový mix, marketingový plán.
9. Fundraising: finanční zdroje, typy projektových žádostí, fundraisingový plán.
10. Autorské právo hudební: Ochranný svaz autorský pro práva k dílům hudebním a autorský zákon, GEMA.
11. Vybrané hudební festivaly: Pražské jaro, Evropský festival duchovní hudby "Šumava-Bayerischer Wald".
12. Další "případové studie" a vybrané instituce.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Kaiser, Michael M. Strategické plánování v umění: Praktický průvodce.. Praha: Divadelní ústav, 2009.
-
Základní:
Štilec, Jiří. Úvod do hudebního managementu.. Praha: AMU, 2011.
-
Doporučená:
Allen, Paul. Artist Management for the Music Business.. Burlington, MA, 2011.
-
Doporučená:
Allen, Paul. Artist Management for the Music Business.. Burlington, MA, 2011.
-
Doporučená:
Kramář, Václav. Hudební dílo a plagiát pohledem muzikologie a autorského práva.. Olomouc: Vydavatelství UP, 2014.
-
Doporučená:
Cikánek, Martin. Kreativní průmysly? Příležitost pro novou ekonomiku.. Praha, 2009.
-
Doporučená:
Byrnes, William J. Management and the Arts.. Focal Press Burlington, 2003.
-
Doporučená:
Johnová, Radka. Marketing kulturního dědictví a umění.. Praha: Grada Publishing,, 2008.
-
Doporučená:
Bačuvčík, Radim. Marketing kultury: divadlo, koncerty, publikum, veřejnost.. Zlín: Verbum, 2012.
-
Doporučená:
Bačuvčík, Radim. Marketing neziskového sektoru.. Zlín: Verbum, 2011.
-
Doporučená:
Hagoort, Griep. Umělecký management v podnikatelském stylu.. Praha, 2009.
-
Doporučená:
Zákon č. 121/2000 Sb. Zákon o právu autorském, o právech souvisejících s právem autorským a o změně některých zákonů (autorský zákon)..
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální [40]
|
130
|
Celkem
|
130
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Číst, psát, počítat
|
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
organizační schopnosti
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Orientovat se ve struktuře a fungování hudebního života
Osvojit si základní pojmy z oblasti hudebního managementu, marketingu a financování hudebních aktivit.
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Uplatnit získané znalosti k organizaci hudební akce |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Praktická zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Individuální konzultace, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Individuální konzultace, |
|
|
|
|