|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHK / HHPM
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHK
/
HHPM
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Hudba, hudební průmysl a média
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
7
[HOD/SEM]
Seminář
6
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
1 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Poznání historie a současnosti vztahu hudby a její medializované podoby od nototisku po internet. Úvod do problematiky přímého a nepřímého šíření /obchodu hotovými produkty a nosiči/ hudby internetem se všemi klady i zápory tohoto jevu, aktuální tendence v tomto oboru. Současná manažerská praxe zejména v oblasti zprostředkování, prezentace a propagace tzv. klasické hudby.
|
Požadavky na studenta
|
Zkouška předpokládá znalost základních faktů historie a současnosti mediální sféry, orientaci ve všech příslušných zákonných úpravách, znalost nejvýznamnějších rozhlasových a televizních žánrů v oblasti rozhlasového a televizního vysílání a internetových forem šíření hudby, schopnost zhodnotit místo a význam médií pro manažerskou sféru.
|
Obsah
|
1. Starší, ale zejména novodobá a současná historie vztahu hudby a její medializované podoby. Od významu zápisu a nototisku až k prvním formám záznamu zvuku a zejména k masovému šíření hudby rozhlasem. Historie rozhlasového a televizního vysílání, rozdíly mezi různými druhy rozhlasového vysílání v České republice, v Evropě i v zámoří, legislativní úprava Českého rozhlasu a České televize. Situaci a místo rozhlasového vysílání v době informační revoluce.
Základní programové a publicistické žánry od prostého programování, přes publicistické pořady o hudbě až k přímému přenosu. Úloha rozhlasového a televizního vysílání v současném hudebním světě. Úvod do problematiky přímého a nepřímého šíření /obchodu hotovými produkty a nosiči/ hudby internetem se všemi klady i zápory tohoto jevu, aktuální tendence v tomto oboru. Současná manažerská praxe zejména v oblasti zprostředkování, prezentace a propagace tzv. klasické hudby.
2. Historie záznamu zvuku od počátku dvacátého století, průmyslové využití zvukového záznamu - přelomový charakter vzniku masově šířené tzv. hudební konzervy, vznik gramofonových firem a celého odvětví gramofonového průmyslu. Analýza činnosti gramofonové firmy od dramaturgického návrhu a plánu přes zvukovou, respektive zvukově obrazovou výrobu až k problematice distribuce a distribučních sítí. Historie a současnost gramofonového průmyslu v Československu a v České republice, problémy dnešního gramofonového průmyslu, rozbor tzv. velké pětky (majors), podíl na světovém trhu v ks a finančně, další firmy doma i v zahraničí, oblasti trhu s klasickou hudbou a její podíl na světovém a domácím trhu, pirátství, světové organizace v oblasti gramofonového průmyslu (IFPI) a jejich pobočky v České republice. Situace po "vpádu" internetu a nových typů záznamů a nosičů (MP3, DVD, SACD), tzv. krize gramofonového průmyslu, výhledy a budoucnost gramofonového průmyslu, nahrávka a její medializace - propagace, marketing, prodejnost, smluvní zajištění nahrávek.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Internetové stránky IFPI, světových a českých gramofonových firem, OSA, INTERGRAM, světový a český odborný tisk..
-
Doporučená:
Internetové stránky, zejména www.rozhlas.cz /kapitola Dokumenty, kde jsou uvedeny veškeré zákony vztahující se k rozhlasovému vysílání, a www.czech-tv.cz, kde jsou analogické zákony vztahující se k televiznímu vysílání..
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální [40]
|
130
|
Celkem
|
130
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Orientace v soudobé hudbě artificiální i nonartificiální
Práce s odbornou literaturou.
|
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Základní orientace ve světě médií.
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Prohloubená znalost médií, jejich fungování z hlediska hudební produkce.
Poznání základních principů fungování hudebního průmyslu
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Aktivní a kritické užití médií.
|
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Praktická zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Individuální konzultace, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Individuální konzultace, |
|
|
|
|