|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHK / AODH
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHK
/
AODH
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Aktuální otázky dějin hudby
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
10
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
3 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Reflexe různých metodologických aspektů problematiky dějin hudby.
|
Požadavky na studenta
|
Písemná i ústní. Účast ve výuce minimálně 75 %. Aktivní podíl na výuce. Vypracování a přednesení referátu založeného na analýze literatury z dějin hudby v souvislosti s vybraným tématem disertace. Vypracování eseje na zadané téma ke zkoušce.
|
Obsah
|
Ve výuce jsou probírány a reflektovány různé metodologické aspekty uchopení problematiky dějin hudby. Zvláštní pozornost je věnována novým metodologickým impulsům hudební a obecné historiografie 2. poloviny 20. a počátku 21. století.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Iggers, Georg. Dějepisectví ve 20. století.. Praha: NLN, 2002.
-
Základní:
Brno: TOGGA. Dějiny hudby.. Smolka, Jaroslav., 2001.
-
Základní:
Braun, Werner. Die Musik des 17. Jahrhunderts.. Laaber: Laaber Verlag, 1981.
-
Základní:
Wörner, Karl Heinz. Geschichte der Musik: ein Studien- und Nachschlagebuch.. Göttingen: Vandenhoeck & Ruprecht,, 1993.
-
Základní:
Dülmen, Richard van. Historická antrolopogie. Vývoj, problémy, úkoly.. Praha: Dokořán, 2002.
-
Základní:
Lébl, Vladimír (ed.). Hudba v českých dějinách.. Praha: Editio Supraphon,, 1983.
-
Základní:
Wolff, Christoph. Johann Sebastian Bach.. Praha: Vyšehrad, 2011.
-
Základní:
Rosen, Charles. Klasicizmus. Haydn. Mozart. Beethoven.. Bratislava: Hudobné centrum, 2005.
-
Základní:
Eggebrecht, Hans Heinrich. Musik im Abendland: Prozesse und Stationen vom Mittelalter bis zur Gegenwart.. München: Piper Verlag,, 1991.
-
Základní:
Abraham, Gerald. Stručné dejiny hudby.. Bratislava: Hudobné centrum, 2003.
-
Doporučená:
Podle tématu disertační práce..
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální [40]
|
260
|
Celkem
|
260
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Vyjmenovat hlavní epochy kulturních a obecných dějin.
Vysvětlit hlavní principy epoch kulturních dějin a jejich mezioborové přesahy.
Popsat hlavní stylové znaky epoch kulturních dějin.
Práce s odbornou literaturou.
|
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Chronologicky seřadit základní vývojové společenské etapy a přiřadit významné české a světové skladatelské osobnosti k epoše hudebních dějin na úrovni bakalářského studia.
Orientovat se v odborné literatuře
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Doktorand získá základní přehled o metodologických přístupech k dějinám hudby a jejich východiscích.
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Student umí samostatně analyticky pracovat s prostudovanou literaturou a vyhodnocovat ji z metodologického hlediska.
Doktorand dokáže kriticky myslet a vytvářet vlastní závěry týkající se jednotlivých úseků dané tematické oblasti.
|
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Přednáška s diskusí, |
Řešení problémů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Řešení problémů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
|
|
|
|