|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHI / VZPOV
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHI
/
VZPOV
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Vlastivědný základ pro obč. vzdělávání
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Vlastivědný základ pro občanské vzdělávání
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
42 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Hlavním cílem vyučovaného předmětu je přehledně studenta seznámit s klíčovými dějinnými událostmi české historie, zhodnotit historický význam jednotlivých události a osobností pro součastnou českou občanskou společnost.
|
Požadavky na studenta
|
Referát - Individuální prezentace zadaného tématu s využitím moderní audiovizuální techniky během semináře.
Zápočtový test - Student(ka) prokáže úspěšné zvládnutí faktografie v přijatelné míře 75% z celkového zadání.
Ústní zkouška.
|
Obsah
|
1. Základní pojmosloví: národ, etnická skupina, národnostní menšina, vlastenectví, patriotismus, nacionalismus, multikulturalismus, globalizace aj.
2. Židovsko-křesťanské základy národní identity.
3. Přemyslovci na českém trůně a jejich kulturní a etický odkaz pro současnost.
4. Lucemburci na českém trůně a jejich kulturní a etický odkaz pro současnost.
5. Karel IV. a jeho historický význam.
6. Období husitství ze sociokulturního pohledu.
7. Jiří z Poděbrad a jeho historický význam, vláda Jagellonců v českých zemích.
8. Habsburkové na českém trůně a historický dopad jejich vlády pro české země.
9. Historický a kulturní význam národního obrození pro současnost, vznik občanské společnosti v 19. století, význam průmyslové revoluce pro vývoj společnost.
10. První světová válka, rozpad Rakouska-Uherska a vznik samostatné Československa.
11. Druhá světová válka a politicko-kulturní dopad na Československo.
12. Vývoj po roce 1945 - doba totality.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studentům je poskytnut kurz v Google Classroom se všemi instrukcemi k vypracování referátu/semestrální práce, zadání další seminárních úkolů, všemi potřebnými texty a materiály.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Urban, O. Dějiny československé. Praha, 1993.
-
Doporučená:
Bělina, P. Dějiny zemí koruny české I.. Praha, 1992.
-
Doporučená:
Bělina, P., Pokorný, J. Dějiny zemí koruny české II.. Praha, 1992.
-
Doporučená:
Hora-Hořejš, P. Toulky českou minulostí 1-11. Praha, 2007.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
4
|
Celkem
|
60
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
- orientovat se v základních historických pojmech, získaných během středoškolského studia.
|
- zvládnutí středoškolské látky v předmětu dějepis a základy společenských věd, a to v rozsahu gymnaziálního kurzu. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
- osvojit si nově získané poznatky.
- kriticky přemýšlet a zapojit nové znalosti do celkového rámce znalostí.
- vhodně didakticky pracovat s nově získanými poznatky.
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
bc. studium: rozumí sdělením různého typu v různých komunikačních situacích, správně interpretuje přijímaná sdělení a věcně argumentuje; v nejasných nebo sporných komunikačních situacích pomáhá dosáhnout porozumění, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- orientuje se v hlavních událostech českých dějin na pozadí evropského vývoje.
- dokáže jednotlivé události zasadit do širšího historického rámce, chápe jejich význam pro současný stav české společnosti.
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- prokáže schopnost přesvědčivě prezentovat vybrané téma z českých dějin. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s analýzou videozáznamu, |
Výuka podporovaná multimédii, |
|
|
|
|