|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHI / SZOV
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHI
/
SZOV
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Státní závěrečná zkouška
|
Způsob zakončení
|
Státní závěrečná zkouška
|
Způsob zakončení
|
Státní závěrečná zkouška
|
Název dlouhý
|
Občanská výchova s didaktikou
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
0
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
KHI/SZOV2
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem SZZ je ověřit, zda je adept schopen prokázat kompetence samostatně plánovat a realizovat výuku občanské výchovy. Adept tedy prokáže dostatečné kompetence zejména v následujících oblastech: didaktická analýza vnější i vnitřní, návrh aplikace klíčových kompetencí a průřezových témat - konkrétní metodické návrhy s využitím didaktických forem a prostředků, odborná a didaktická analýza textu, návrh metodického využití ve vyučování občanské výchovy.
|
Požadavky na studenta
|
Splnění předepsaného počtu kreditů ve stanovené struktuře povinných a povinně volitelných předmětů studijního programu Učitelství pro základní školy, specializace Učitelství občanské výchovy pro základní školy.
|
Obsah
|
Odborné poznatky z filosofie, politologie a dalších společenskovědních oborů potřebných pro navazující magisterské studium oboru.
1/ Didaktická aplikace společenskovědních témat v kontextu evropských intelektuálních dějin
2/ Didaktická aplikace společenskovědních témat v kontextu evropských kulturních a náboženských dějin.
3/ Didaktická aplikace odborného textu.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Snyder, Timothy. Černá zem : holokaust - historie a varování. V českém jazyce vydání první. 2015. ISBN 978-80-7432-655-4.
-
Základní:
Veber, Václav. Dějiny sjednocené Evropy : od antických počátků do současnosti. 3., dopl. vyd. Praha : NLN, Nakladatelství Lidové noviny, 2012. ISBN 978-80-7422-183-5.
-
Základní:
Slavík, Jan; Stará, Jana,; Uličná, Klára,; Najvar, Petr. Didaktické kazuistiky v oborech školního vzdělávání. I. vydání. 2017. ISBN 978-80-210-8758-3.
-
Základní:
HAVLÍNOVÁ, Ivana. Didaktické náměty pro učitele občanské výchovy a základů společenských věd. Praha, 2014. ISBN 978-80-7290-670-3.
-
Základní:
Horyna, Břetislav. Idea Evropy : pohledy do filosofie dějin. Vyd. 1. Praha : Argo, 2001. ISBN 80-7203-299-2.
-
Základní:
Hillenbrand, Carole. Islám : historie, současnost a perspektivy. 2017. ISBN 978-80-7432-685-1.
-
Základní:
Obst, Otto. Obecná didaktika. 2. vydání. 2017. ISBN 978-80-244-5141-1.
-
Základní:
Svoboda, Michal. Psychosociální interakční výcvik v pedagogické praxi. 2017. ISBN 978-80-261-0676-0.
-
Základní:
ERIKSEN, Thomas Hylland. Sociální a kulturní antropologie. Praha, 2008. ISBN 9788073674656.
-
Základní:
Slavík, J., Janík, T., Najvar, P., Knecht, P. Transdisciplinární didaktika. O učitelském sdílení znalostí a zvyšování kvality výuky napříč obory.. Brno, 2017. ISBN 978-80-210-8568-8.
-
Základní:
Pavlíček, Václav. Ústava a ústavní řád České republiky. II, Práva a svobody - komentář. 2.dopl.a podstatně rozš.vyd. Praha : Linde, 2002. ISBN 80-7201-391-2.
-
Základní:
Jirásková, Věra. Základy společenských věd: pro učitele učitelů ? studenty pedagogických fakult. Praha, 2004. ISBN 978-80-86432-66-1.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
26
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Student je schopen prokázat znalosti z oborů týkajících se občanské výchovy, zejména znalosti zásad, metod a postupů oborové didaktiky v celém rozsahu požadavků dílčích zkoušek magisterského studijního programu Učitelství pro základní školy se specializací pro Občanskou výchovu. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Student je schopen v rámci principů a zásad oborové didaktiky občanské výchovy plánovat a realizovat výuku na všech typech a ve všech ročnících základní školy dle platných standardů a v duchu příslušného rámcového vzdělávacího programu. |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
mgr. studium: do řešení problémůzahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Absolvent prokazuje znalosti napříč obory týkajícími se občanské výchovy a zejména oborovou didaktiku v rozsahu očekávaných standardů magisterského studijního programu Učitelství pro základní školy se specializací pro Občanskou výchovu. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
úspěšným absolvováním zkoušky studenti prokáží, že jsou schopni identifikovat klíčové poznatky studijního oboru, klást je do vzájemné souvislosti a aplikovat je na řešení reálných problémů. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
|
|
|
|