|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHI / 9TDSR
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHI
/
9TDSR
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
TD aspekty dějin středověku
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Teoretické a didaktické aspekty dějin středověku
|
Akreditováno / Kredity
|
Ne,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/SEM]
Seminář
4
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Představit základní vývojové tendence a epochy raného a vrcholného středověku v Evropě s přihlédnutím k vývoji mimoevropských oblastí a civilizací (arabská říše a islám, Indie, Čína ad.). Prohloubí znalost historického vývoj v českých zemích od doby raného středověku do konce sledovaného období. (politický, ekonomický, kulturní vývoj, začlenění do širšího evropského kontextu, všední život ve středověku).
|
Požadavky na studenta
|
Vystoupení v semináři na základě samostudia, prokázaná znalost literatury (min. čtyř titulů); prokázání znalostí odborné i didaktické faktografie, orientace v RVP. Zápočtový test.
|
Obsah
|
Představit základní vývojové tendence a epochy raného a vrcholného středověku v Evropě s přihlédnutím k vývoji mimoevropských oblastí a civilizací (arabská říše a islám, Indie, Čína ad.). Prohloubí znalost historického vývoj v českých zemích od doby raného středověku do konce sledovaného období. (politický, ekonomický, kulturní vývoj, začlenění do širšího evropského kontextu, všední život ve středověku). Kurs v rámci diskusí nabídne teoretický rozbor možných způsobů výkladu středověkých dějin, stejně jako jejich moderní, praktické využití ve výuce na SŠ.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Delouche, Frédéric. Dějiny Evropy. Vyd. 2., dopl., rozš. [Praha] : Argo, 2001. ISBN 80-7203-317-4.
-
Doporučená:
Johnson, Paul. Dějiny křesťanství. 1. vyd. Brno : CDK, 1999. ISBN 80-85959-41-0.
-
Doporučená:
Geiss, Imanuel. Dějiny světa v souvislostech. Vyd. 1. Praha : Ivo Železný, 1999. ISBN 80-240-0453-4.
-
Doporučená:
Haywood, John; Barratt, Edward; Catchpole, Brian; Hall, Simon. Encyklopedie historie světa : atlas světových dějin. Praha : Columbus, 1997. ISBN 80-85928-81-7.
-
Doporučená:
Beneš, Z. Historie a škola I. Otázky koncepce školního dějepisu. Praha, 2002.
-
Doporučená:
Le Goff, Jacques. Kultura středověké Evropy. 1. vyd. Praha : Odeon, 1991. ISBN 80-207-0206-7.
-
Doporučená:
Seibt, F. Lesk a bída středověku. Praha, 2000.
-
Doporučená:
Tretera, Ivo. Nástin dějin evropského myšlení : od Thaleta k Rousseauovi. 1. vyd. Praha : COWI, 1996. ISBN 80-901588-4-6.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
20
|
E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
|
16
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
5
|
Kontaktní výuka
|
6
|
Celkem
|
47
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vyučovat danou problematiky na druhém stupni základní školy a má tedy didaktické a pedagogické znalosti a dovednosti na úrovni magisterského studia pro 2. stupeň základní školy. Zvláště důležitá je zevrubná znalost fakt a souvislostí dějin středověku jako základního předpokladu jejich interpretace, didaktického zpracování a následné výuky |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
didaktické a pedagogické na úrovni magisterského studia pro střední školy - obzvláště důležitá je hluboká znalost fakt a souvislostí dějin středověku jako základního předpokladu jejich interpretace, didaktického zpracování a následné výuky |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Portfolio, |
Individuální prezentace, |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
E-learning, |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|