|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHI / 9TDPR
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHI
/
9TDPR
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
TD aspekty dějin pravěku pro učitele SŠ
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Teoretické a didaktické aspekty dějin pravěku pro učitele SŠ
|
Akreditováno / Kredity
|
Ne,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/SEM]
Seminář
4
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Zpřehlednit současné poznatky o českém pravěku v kontextu evropského (světového) vývoje. Systematizovat periodizaci, vývoj technologií a životního stylu pravěké společnosti. Vytvořit povědomí o materiálním, kulturním a společenském vývoji v pravěku na základě interpretace hmotných pramenů. Kurs v rámci diskusí nabídne teoretický rozbor možných způsobů výkladu dějin stejně pravěku, jakož i jejich moderní praktické využití ve výuce na SŠ.
|
Požadavky na studenta
|
Vystoupení v semináři na základě samostudia, prokázaná znalost literatury (min. čtyř titulů); prokázání znalostí odborné i didaktické faktografie, orientace v RVP. Zápočtový test.
|
Obsah
|
Zpřehlednit současné poznatky o českém pravěku v kontextu evropského (světového) vývoje. Systematizovat periodizaci, vývoj technologií a životního stylu pravěké společnosti. Vytvořit povědomí o materiálním, kulturním a společenském vývoji v pravěku na základě interpretace hmotných pramenů. Kurs v rámci diskusí nabídne teoretický rozbor možných způsobů výkladu dějin stejně pravěku, jakož i jejich moderní praktické využití ve výuce na SŠ.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Parkan, František. Didaktika dějepisu. Praha, 2014.
-
Doporučená:
Sklenář, Karel; Sklenářová, Zuzana; Slabina, Miloslav. Encyklopedie pravěku v Čechách, na Moravě a ve Slezku. Praha : Libri, 2002. ISBN 80-7277-115-9.
-
Doporučená:
Kumpera, Jan. Historia mundi I-IV (Dějiny světa v datech, Vybrané kapitoly z dějin starověku, Vybrané kapitoly z dějin středověku, Evropa v branách novověku). Plzeň, 1999.
-
Doporučená:
Mazák, V. Jak vznikl člověk ? Sága rodu Homo. Praha, 1987.
-
Doporučená:
Dvořák, P. Odkryté dějiny.
-
Doporučená:
Neústupný, J. Pravěk Československa. Brno, 1986.
-
Doporučená:
Bouzek, Jan. Pravěk českých zemí v evropském kontextu. Vyd. 1. Praha : Triton, 2005. ISBN 80-7254-685-6.
-
Doporučená:
Sklenář, Karel. Za jeskynním člověkem : neformální encyklopedie. 1. vyd. Praha : Československý spisovatel, 1984.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vyučovat danou problematiky na druhém stupni základní školy a má tedy didaktické a pedagogické znalosti a dovednosti na úrovni magisterského studia pro 2. stupeň základní školy. Zvláště důležitá je zevrubná znalost fakt a souvislostí dějin pravěku jako základního předpokladu jejich interpretace, didaktického zpracování a následné výuky |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
didaktické a pedagogické na úrovni magisterského studia pro střední školu - obzvláště důležitá je hluboká znalost fakt a souvislostí dějin pravěku jako základního předpokladu jejich interpretace, didaktického zpracování a následné výuky |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Portfolio, |
Individuální prezentace, |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
E-learning, |
Samostudium, |
|
|
|
|