|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHI / 9TDND
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHI
/
9TDND
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
TD aspekty nejnovějších dějin pro uč. SŠ
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Teoretické a didaktické aspekty nejnovějších dějin pro učitele SŠ
|
Akreditováno / Kredity
|
Ne,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/SEM]
Seminář
4
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KHI/9TDNV
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Prohloubit a na vybraných tématech představit a objasnit úzkou souvislost moderních dějin se současnými událostmi a upozorní na rozšířené možnosti práce s publikovanými dokumenty, filmovými a zvukovými záznamy, stejně jako na práci s CD a DVD ROM, vyhledáváním obrazových a textových materiálů na internetu, jejich další zpracování a použití ve vyučování. Kurs v rámci diskusí nabídne možné způsoby výkladu nejnovějších dějin.
|
Požadavky na studenta
|
Vystoupení v semináři na základě samostudia, prokázaná znalost literatury (min. čtyř titulů); prokázání znalostí odborné i didaktické faktografie, orientace v RVP. Zápočtový test.
|
Obsah
|
V návaznosti na předchozí znalost nejnovějších dějin kurs prohloubí a na vybraných tématech představí a objasní úzkou souvislost moderních dějin se současnými událostmi a upozorní na rozšířené možnosti práce s publikovanými dokumenty, filmovými a zvukovými záznamy, stejně jako na práci s CD a DVD ROM, vyhledáváním obrazových a textových materiálů na internetu, jejich další zpracování a použití ve vyučování. Kurs v rámci diskusí nabídne teoretický rozbor možných způsobů výkladu nejnovějších dějin stejně jako jejich moderní didaktické využití ve výuce na SŠ.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Popper, K. R. Bída historicismu. Vyd. 2. Praha : Oikoymenh, 2000. ISBN 80-86005-80-1.
-
Doporučená:
Snyder, T. Černá zem. Holokaust. Historie a varování.. Praha - Litomyšl, 2015.
-
Doporučená:
Nolte, E. Fašismus ve své epoše. 1 vyd. Praha : Argo, 1998. ISBN 80-7203-107-4.
-
Doporučená:
Aron, R. Historie XX. století. Praha : Academia, 1999. ISBN 80-200-0778-4..
-
Doporučená:
Snyder, T. Krvavé země. Evropa mezi Stalinem a Hitlerem. Praha - Litomyšl, 2013.
-
Doporučená:
Burgleigh, M. Morální dilema. Dějiny druhé světové války.. Praha, 2016.
-
Doporučená:
Janík, T. Školní vzdělávání: učitel - vyučování, žák - učení.. Brno, 2014. ISBN 978-80-7569-6.
-
Doporučená:
Broszat, Martin. Uchopení moci. Vzestup NSDAP a zničení Výmarské republiky.. Praha, 2002.
-
Doporučená:
Kissinger, H. Uspořádání světa. Státní zájmy, konflikty a mocenská rovnováha.. Praha, 2016. ISBN 978-80-7260-355-0.
-
Doporučená:
Pipes, Richard. Vixi. Paměti nezařaditelného. Praha, 2005. ISBN 80-204-1296-4.
-
Doporučená:
Crozier, Brian. Vzestup a pád sovětské říše. 1. vyd. Praha : BB art, 2004. ISBN 80-7341-349-3.
-
Doporučená:
Appelbaumová, A. Železná opona. Podrobení východní Evropy 1945 - 1956. Praha, Plzeň, 2014. ISBN 978-80-7306-6642-.
-
Doporučená:
Breitfelder, M., Východská, H. 50. léta a videosvědectví dětí politických vězňů. Metodická příručka pro pedagogické pracovníky.. Praha, 2009.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
|
26
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
10
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
40
|
Kontaktní výuka
|
8
|
Celkem
|
84
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vyučovat danou problematiky na druhém stupni základní školy a má tedy didaktické a pedagogické znalosti a dovednosti na úrovni magisterského studia pro 2. stupeň základní školy. Zvláště důležitá je zevrubná znalost fakt a souvislostí z československých i obecných dějin 20. století jako základního předpokladu jejich interpretace, didaktického zpracování a následné výuky |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
didaktické a pedagogické na úrovni magisterského studia pro 3. stupeň základní školy - obzvláště důležitá je hluboká znalost fakt a souvislostí z československých i obecných dějin 20. století jako základního předpokladu jejich interpretace, didaktického zpracování a následné výuky |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Portfolio, |
Seminární práce, |
Sebehodnocení, |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Výuka podporovaná multimédii, |
E-learning, |
|
|
|
|