|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHI / 9SDOC
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHI
/
9SDOC
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Sv. dějiny optikou civil. témat
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Světové dějiny optikou civilizačních témat
|
Akreditováno / Kredity
|
Ne,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
4
[HOD/SEM]
Seminář
2
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Prohloubit znalost studentů o problematice starověkých civilizací Egypta, Blízkého Východu a dalších staroorientálních říší. Rozšířit znalosti studentů o předantickém a především antickém světem, objasnit jeho význam pro další vývoj lidstva i provázanost se současným světem. Kurs v rámci diskusí nabídne teoretický rozbor možných způsobů výkladu dějin starověku, stejně jako jejich moderní didaktické využití ve výuce na SŠ.
|
Požadavky na studenta
|
-
|
Obsah
|
Prohloubit znalost studentů o problematice starověkých civilizací Egypta, Blízkého Východu a dalších staroorientálních říší. Rozšířit znalosti studentů o předantickém a především antickém světem, objasnit jeho význam pro další vývoj lidstva i provázanost se současným světem. Kurs v rámci diskusí nabídne teoretický rozbor možných způsobů výkladu dějin starověku, stejně jako jejich moderní didaktické využití ve výuce na SŠ.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Burian, J. Cesty starověkých civilizací. Praha, 1973.
-
Doporučená:
Burian, J., Oliva, P. Civilizace starověkého Středomoří.
-
Doporučená:
Delouche, Frédéric. Dějiny Evropy. Vyd. 2., dopl., rozš. [Praha] : Argo, 2001. ISBN 80-7203-317-4.
-
Doporučená:
Čornej, P. a kolektiv. Evropa králů a císařů : významní panovníci a vládnoucí dynastie od 5. století do současnosti. Praha, 1997.
-
Doporučená:
Kronika lidstva. Praha, 1998.
-
Doporučená:
Chatelet, A.; Groslier, B. P. Světové dějiny umění, Larousse, Praha 2004.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
|
20
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
40
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Celkem
|
90
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
zevrubné orientace dějinách a kulturním vývoji lidstva v rozsahu magisterského učiva dějepisu a základů společenských věd |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student vymezí základní světové civilizační etapy, posoudí jejich kontext a kulturně civilizační kořeny,charakterizuje vybrané světové civilizace, posoudí a doloží jejich odkaz současnému světu, zná a používá relevantní literaturu k dané problematice |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
E-learning, |
|
|
|
|