|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KGS / VLR2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KGS
/
VLR2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Vybrané ruské literární texty 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
32 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem kurzu je obeznámit studující s proměnami rusky psané literatury 2. poloviny 20. století a na počátku 21. století na dobovém kulturním pozadí, v evropském kontextu a v širších společensko-historických souvislostech. Výuka se zaměří na klíčové problémy, vztahy a souvislosti. V seminářích bude vyučující usilovat o to, aby studenti porozuměli doporučeným textům v ruském originále.
|
Požadavky na studenta
|
Seminární práce - analýza a interpretace dílčího aspektu literárního díla dle vlastního výběru po dohodě s vyučujícím. Prezentace seminární práce.
|
Obsah
|
Rusky psaná postmoderní literatura
Specifika rusky psané literatury v období po druhé světové válce do 50. let 20. století
Literatury SSSR
Exilová literatura, literatura vnitřního exilu
Angažovaná literatura, literatura perzekuovaných autorů
Rusky psaná literatura po rozpadu SSSR
Současné vývojové tendence v rusky psané literatuře, literatura nového milénia
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Zahrádka, Miroslav. Ruská literatura XX. století : (literární proudy a osobnosti). V Olomouci : Periplum, 2003. ISBN 80-86624-08-0.
-
Doporučená:
Hrala. Milan. Moderní ruská literatura 1890-2000. Praha: Karolinum, 2007. ISBN 978-80-246-1201-0.
-
Doporučená:
Zadražilová, Miluše. Ruská literatura přelomu 19. a 20. století. 1. vyd. Praha : Karolinum, 1995. ISBN 80-7184-009-2.
-
Doporučená:
Kusá, M., Eliáš, A. Ruská literatura 18 - 21 storočia. Bratislava, Veda, 2013. ISBN 978-80-224-1344-2.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
40
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
12
|
Celkem
|
78
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
charakterizovat poetologická specifika literárních proudů novější rusky psané literatury |
popsat specifické rysy uměleckých proudů a směrů v umění rusky mluvících zemí 19. a 20. století |
popsat v širších souvislostech základní obrysy proměn kultury rusky mluvících zemí |
jmenovat, zařadit k uměleckým směrům a charakterizovat hlavní osobnosti novější rusky psané literatury |
jmenovat, zařadit k uměleckým směrům a charakterizovat hlavní díla novější rusky psané literatury
|
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
porozumět kratší ukázce rusky psaného literárního textu libovolného literárního druhu |
vystihnout hlavní myšlenku přečteného literárního textu v ruštině |
porozumět výkladu z oblasti literární vědy a literární historie v ruštině |
prezentovat v ruštině vlastní názor na přečtené literární dílo |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
charakterizovat poetologická specifika literárních proudů postmoderní rusky psané literatury |
popsat specifické rysy uměleckých proudů a směrů v umění rusky mluvících zemí 20. a 21. století |
popsat v širších souvislostech základní obrysy proměn postmoderní kultury rusky mluvících zemí |
jmenovat, zařadit k uměleckým směrům a charakterizovat hlavní osobnosti postmoderní rusky psané literatury |
jmenovat, zařadit k uměleckým směrům a charakterizovat hlavní díla postmoderní rusky psané literatury |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
v ukázkách literárních děl identifikovat poetologická specifika literárních proudů postmoderní rusky psané literatury |
v ukázkách uměleckých děl umění rusky mluvících zemí 20. a 21. století identifikovat specifické rysy uměleckých proudů a směrů |
diskutovat nad ukázkami literárních děl s adekvátním použitím literárněvědné terminologie a v kontextu literárně historického vývoje |
analyzovat ukázky literárních děl postmoderní rusky psané literatury a zasazovat je do širšího kulturního, společenského a historického kontextu |
identifikovat v konkrétních textech postmoderní německy psané literatury vlivy evropských uměleckých směrů a autorů |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Diskuse, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Řešení problémů, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Diskuse, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Diskuse, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|