|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KGS / RKN2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KGS
/
RKN2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Reálie a kultura 2
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Reálie a kultura německy mluvících zemí 2
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
23 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Studující se seznámí s vybranými kapitolami z politických a kulturních dějin zemí německé jazykové oblasti, s otázkami česko-německých jazykových a literárních vztahů ve středoevropském i celoevropském kontextu. Na problémově pojaté přednášky naváží semináře, jejichž těžištěm je práce s autentickými německy psanými texty publicistickými a literárními, jakož i s audiovizuálními dokumenty.
|
Požadavky na studenta
|
Zkouška - písemná a ústní část.
|
Obsah
|
1. Regiony německé jazykové oblasti v kontextu evropských dějin.
2. Regiony německé jazykové oblasti z hlediska kulturně historického.
3. Regiony německé jazykové oblasti z pohledu současné lingvistiky.
4. Česko-německé vztahy ve středoevropském historickém kontextu.
5. Česko-německé jazykové vztahy.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Gössmann, Wilhelm. Deutsche Kulturgeschichte im Grundriss. 1. Aufl. der Neubearbeitung. Ismaning : Max Hueber, 1960. ISBN 3-19-001520-1.
-
Základní:
Bubner, Friedrich; Seel, Helga. Transparente landeskunde. 13. aktualisierte Aufl. Bonn : Inter Nationes, 2000.
-
Doporučená:
Křen, Jan; Broklová, Eva. Obraz Němců, Rakouska a Německa v české společnosti 19. a 20. století. 1. vyd. Praha : Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-468-0.
-
Doporučená:
KŘEN, J. Tschechen und Deutsche - eine Konfliktgemeinschaft. Prag, 1990.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
39
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
39
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
104
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
obecně charakterizovat německy mluvící země z hlediska kulturního a jazykového |
vysvětlit základní pojmy z oblasti kultury německy mluvících zemí |
popsat a charakterizovat hlavní milníky česko-německých vztahů |
na úrovni základního přehledu charakterizovat regionální variety německého jazyka |
vyjmenovat hlavní osobnosti kultury německy mluvících zemí a stručně charakterizovat jejich přínos |
vyjmenovat a stručně charakterizovat hlavní centra kultury německy mluvících zemí |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
komunikovat v německém jazyce na úrovni B2 dle SERR |
vést diskusi a argumentovat v němčině |
porozumět psanému projevu na téma z oblasti kulturních a jazykových reálií německy mluvících zemí na úrovni B2 |
porozumět přednášce, referátu prezentaci k tématu z oblasti kulturních a jazykových reálií německy mluvících zemí na úrovni B2 |
shrnout mluvený a psaný text, vybrat a formulovat jeho hlavní myšlenky, korektně vybrat jeho klíčová slova |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
bc. studium: zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
charakterizovat specifika regionů německé jazykové oblasti |
objasnit hlavní oblasti česko-německých vztahů a kontaktů |
vysvětlit v širších souvislostech obrysy proměn kultury německy mluvících zemí |
charakterizovat jazyková specifika regionů německy mluvících zemí |
postihnout historické proměny česko-německých vztahů |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
komunikovat nad texty a projevy z oblasti kulturních a jazykových reálií německy mluvících zemí v němčině na úrovni B2 dle SERR a vyšší |
analyzovat texty a problémy z tematické oblasti kulturních a jazykových reálií německy mluvících zemí |
zasazovat konkrétní odborný problém z tematické oblasti kulturních a jazykových reálií německy mluvících zemí do širšího (evropského) kontextu |
identifikovat zajímavá témata v aktuálním dění z oblasti kultury německy mluvících zemí, vést o nich zasvěcenou diskusi v německém jazyce a vyjadřovat k nim vlastní podložený názor |
identifikovat zajímavá témata v aktuálním dění z oblasti česko-německých vztahů, vést o nich zasvěcenou diskusi v německém jazyce a vyjadřovat k nim vlastní podložený názor |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Test, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Test, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostudium, |
Diskuse, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Diskuse, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostudium, |
Diskuse, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|