|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KGS / RCRL4
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KGS
/
RCRL4
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Ruština pro cestovní ruch a lázeňství 4
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Ruština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Ruština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KSJ/RCRL4
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Kurz poskytne studentům možnost orientovat se v základních formách cestovního ruchu a seznámit se podrobněji s jejich specifiky. Posluchači získají informace o tradičních i novějších formách cestovního ruchu v ČR i RF. Bude pojednáno o nejvýznačnějších turistických atraktivitách v obou zemích. Nedílnou součástí kurzu je získání poznatků o nejznámějších lázeňských střediscích u nás i v RF a seznámení s tradicemi českého a ruského lázeňství. Studenti si osvojí názvosloví lázeňských procedur a zdravotních indikací.
Kurz je veden v ruském jazyce. Důraz bude kladen na prohloubení komunikační kompetence v situacích každodenní sociálně-kulturní a profesní sféry.
|
Požadavky na studenta
|
1. Ústní prezentace v semináři na zvolené odborné téma po dohodě s vyučujícím.
2. Splnění průběžného testu s limitem úspěšnosti 70%.
3. Splnění závěrečného testu s limitem úspěšnosti 70%.
|
Obsah
|
Formy cestovního ruchu v ČR ( rekreační forma, kulturně?poznávací forma, lázeňsko-léčebná forma, sportovně-rekreační forma, kongresová turistika, seniorská forma, mládežnická forma, venkovská turistika, agroturistika, ekoturistika atd. ). Tradiční i novější formy cestovního ruchu v RF. Turistické atraktivity v ČR a RF ( přírodní, společenské, sportovní ).
Nejznámější lázeňská města u nás a v RF. Tradice českého a ruského lázeňství. Přírodní léčivé zdroje. Zdravotní indikace. Lázeňské procedury. Kulturní akce lázeňské sezóny.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
DUROVIČ, Alexandr Petrovič; KABUŠKIN, Nikolaj Ivanovič; SERGEJEVA, Tamara Michajlovna. Organizacija turizma. Minsk: Novoje znanije, 2003.
-
Základní:
TREŤJAKOVA, Taťjana Nikolajevna. Osnovy kurortnogo ďela. Moskva: Akademija, 2008. ISBN 978-5-7695-4731-7.
-
Doporučená:
HESKOVÁ, Marie. a kol. Cestovní ruch pro vyšší odborné školy a vysoké školy.. Praha : Fortuna, 2011. ISBN 978-80-7373-107-6.
-
Doporučená:
Kurorty Čechiji - Otdych i lečenije v Čechiji.
-
Doporučená:
Kurorty Rossiji.
-
Doporučená:
Menedžment turizma. Klassifikacija, vidy i formy turizma..
-
Doporučená:
Travel Profi. Časopis pro cestovní ruch..
-
Doporučená:
Turističeskije oblasti ČR.
-
Doporučená:
Turističeskije regiony RF.
-
Doporučená:
Zelenka, Josef; Pásková, Martina. Výkladový slovník cestovního ruchu. Kompletně přeprac. a dopl. 2. vyd. Praha : Linde Praha, 2012. ISBN 978-80-7201-880-2.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
12
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
20
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
20
|
Celkem
|
78
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
předmět předpokládá úroveň znalostí B2 dle Společného referenčního rámce pro jazyky (SERR) |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student zvládne orientaci v tradičních i novějších formách cestovního ruchu, dokáže vyčlenit a charakterizovat jejich specifika. Bude schopen uplatnit komparativní hledisko při hodnocení situace na ruském a českém trhu. Dokáže připravit obsáhlejší cizojazyčnou prezentaci na odborné téma. Obeznámí se s tradicemi českého i ruského lázeňství. Na konverzační úrovni si osvojí vyšší úrovně řečových i odborných kompetencí |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Demonstrace dovedností, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
|
|
|
|