|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KGS / PSTA
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KGS
/
PSTA
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Praktická cvičení ve stylistice
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Soustavně rozvíjet písemné kompetence studentů s důrazem na styl administrativních textů jako integrační princip výstavby komunikátu. Vybavit studenty znalostmi, na jejichž základě mohou rozpoznat kvalitu psaného textu. Rozvíjet u studentů schopnost na základě průpravy gramaticko-lexikální a stylistické vytvořit pro vlastní potřeby písemnost v německém jazyce.
Cílem semináře je tedy nejenom teoretické seznámení s danými tématy, ale především jejich praktické využití v písemné komunikaci v rámci administrativního funkčního stylu.
|
Požadavky na studenta
|
Předložení úplného portfolia vytvořených textů a překladů, písemná zkouška (vytvoření textů dle zadání).
|
Obsah
|
Čtení a stylistický rozbor vybraných textů administrativního funkčního stylu. Analýza textu: formulace otázek k textu, jeho členění, písemné shrnutí výsledků. Vytváření vlastních textů administrativního stylu a překlad textů tohoto stylu.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Kruse, O. Keine Angst vor dem leeren Blatt!. Campus Verlag,Frankfurt a. M., 1995.
-
Doporučená:
Dudenredaktion. Briefe gut und richtig schreiben. Mannheim, 2006.
-
Doporučená:
Dudenredaktion. Duden 2: Das Stilwörterbuch. Mannheim: Dudenverlag, 2010.
-
Doporučená:
Dudenredaktion. Moderne Geschäftsbriefe-leicht gemacht. Mannheim, 2008.
-
Doporučená:
Siekmeier, S. Professionelle Korrespondenz. Göttingen, 2014.
-
Doporučená:
Fleischer, W., Michel, G. Stilistik der deutschen Gegenwartssprache. Enzyklopaedie Leipzig, 2001.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
39
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
13
|
Celkem
|
78
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
znalosti německého jazyka na úrovni C1 dle SERR, záklasdní znalosti z oblasti stylistiky |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
studenti jsou schopni - aplikovat gramatické struktury ve vlastních komunikátech - aplikovat poznatky z oblasti stylistiky a vytvářet korektní projevy v administrativním funkčním stylu - rozlišovat jednotlivé stylistické roviny a používat adekvátní prostředky komunikace |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Portfolio, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|