|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KGS / OT1N
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KGS
/
OT1N
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Odborný text v němčině 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KAG/OT1N
|
Vyloučené předměty
|
KAG/POT1N
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seznámit studenty se specifickými druhy textů z různých odborných oblastí s důrazem na texty z oblasti hospodářství. Naučit studenty analyzovat odborné texty z různých pohledů, rozvíjet schopnosti nezbytné pro optimální práci s odborným textem a zároveň rozšířit dosavadní znalosti studentů a jejich odbornou slovní zásobu. Seznámit studenty s gramatickými strukturami typickými pro vybrané odborné texty.
Kurz je veden v německém jazyce.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet: dva průběžné testy, zápočtový test (teorie + vlastní produkce textu)
|
Obsah
|
Rozvoj znalostí a dovedností studentů v následujících oblastech:
Čtení a porozumění, první dojem z textu
Druhy textu, struktura textu
Studijní techniky při práci s psaným textem
Pochopení informace, práce s grafem a statistikou
Lexikální analýza textu
Komunikativní kontext
Struktura textu a argumentace
Analýza argumentace v textu
Analýza jazyka a stylu
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studujícím jsou všechny podstatné informacemi a materiály k dispozici v Courseware.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Nicolas, Gerd; Sprenger, Margarete; Weermann, Wolfgang. Wirtschaft - auf Deutsch : Wirtschaftsdeutsch für die Mittelstufe. 1. Aufl. München : Klett Edition Deutsch, 1991. ISBN 3-12-675215-2.
-
Doporučená:
Německy psaný odborný tisk, odborné instituce z oblasti hospodářství. Aktuální odborné texty z německých novin a časopisů, materiály odborných institucí (např. DIHK).
-
Doporučená:
Becker, Norbert; Braunert, Jörg; Eisfeld, Karl-Heinz. Dialog Beruf 2 : Deutsch als Fremdsprache für die Grundstufe. 1. Aufl. Ismaning : Max Hueber Verlag, 1997. ISBN 3-19-001591-0.
-
Doporučená:
Becker, Norbert; Braunert, Jörg. Dialog Beruf 3 : Deutsch als Fremdsprache für die Grundstufe : Hörtexte. Ismaning : Max Hueber, 1998. ISBN 3-19-041592-7.
-
Doporučená:
Roelcke, T. Fachsprachen. Berlin, 2010. ISBN 978-3-503-12221-9.
-
Doporučená:
Schmitz, W.; Martelly, I. Wirtschaft - aus der Zeitung. Klett, München, 1993.
-
Doporučená:
Buhlmann, R., Fearns, A. Wirtschaftsdeutsch von A-Z. Langenscheidt Berlin-Muenchen, 1999.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
16
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
10
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
popsat morfologický systém němčiny |
popsat specifika německé syntaxe |
vyjmenovat zdroje obohacování slovní zásoby |
stručně charakterizovat odborný funkční styl |
orientovat se v základní terminologii potřebné k lingvistické analýze textu |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
komunikovat v němčině na úrovni B2 |
globálně porozumět německy psanému odbornému textu |
shrnout a vlastními slovy postihnout základní sdělení německy psaného odborného textu |
sestavit přehled klíčových pojmů konkrétního německy psaného odborného textu |
aplikovat znalosti z oblasti německé morfologie a syntaxe při analýze německy psaných textů |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
bc. studium: rozumí sdělením různého typu v různých komunikačních situacích, správně interpretuje přijímaná sdělení a věcně argumentuje; v nejasných nebo sporných komunikačních situacích pomáhá dosáhnout porozumění, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
teoreticky vysvětlit lingvistické atributy odborného textu |
teoreticky vysvětlit extralingvistické atributy odborného textu |
identifikovat lingvistické i extralingvistické atributy odborného textu v němčině |
podrobně charakterizovat odborný funkční styl |
vysvětlit základní lingvistické termíny potřebné k analýze odborného textu |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
číst a chápat v souvislostech německy psané odborné texty (úrovně odpovídající B2 dle SERR) |
porozumět odbornému textu ve všech jeho nuancích |
rozlišovat mezi jednotlivými druhy stylů odborného textu na konkrétních příkladech německy psaných textů |
aplikovat znalosti z oblasti německé morfologie a syntaxe při analýze německy psaných odborných textů |
samostatně vytvořit text odborného charakteru v němčině (včetně tvorby prezentace, grafů ap.) |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Test, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Prezentace práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Prezentace práce studentů, |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|