|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KGS / NER2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KGS
/
NER2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Německé reálie 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KAG/NER2
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Kurz navazuje na KAG/NER1.
Seznámit studenty s dalšími tématy z geografie a kulturně-historického vývoje Německa v evropském kontextu.
V seminářích studentům umožnit hlubší vhled do současných reálií Německa, rozšířit celkový přehled a prohloubit dosavadní znalosti německých reálií. Pozornost bude nadále věnována jak aktuálním trendům ve společnosti, tak i některým vybraným interkulturním jevům (z česko-německého pohledu). Předmět se vyučuje v německém jazyce.
|
Požadavky na studenta
|
Seminární práce, ústní rozhovor.
|
Obsah
|
1. Geografie dalších spolkových zemí: Braniborsko, Meklenbursko-Přední, Horní Sasko, Sasko-Anhaltsko, Pomořany, Durynsko a města jako samostatné spolkové země: Berlín, Hamburk, Brémy.
2. Hospodářství, vzdělání, věda a výzkum v těchto zemích.
3. Jazykové reálie společnosti a kultury Německa.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Kelz, Heinrich P. Wirtschaftliche Landeskunde der Bundesrepublik Deutschland. 1. Aufl. Bonn : Inter Nationes, 2000.
-
Základní:
Kouřimská, Milada. Zur Geschichte und Kultur der deutschsprachigen Länder. 2. vyd. Praha : Scientia, 1999. ISBN 80-7183-141-7.
-
Doporučená:
Müller H. M. (Hrsg.). Deutsche Geschichte in Schlaglichtern. Mannheim, Leipzig, Wien, Zürich, 1996.
-
Doporučená:
Zettl E. Deutschland in Geschichte und Gegenwart. Ismaning, 1993.
-
Doporučená:
Wehling H. G. (Hrsg.). Die Deutschen Länder. Geschichte, Politik, Wirtschaft. Opladen, 2002.
-
Doporučená:
Bubner F. Transparente Landeskunde. In: Inter Nationes. Bonn, 2000.
-
Doporučená:
Kelz H. P. Wirtschaftliche Landeskunde der Budesrepublik Deutschland.. Bonn, 2000.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
26
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vyjmenovat a popsat specifické rozdíly mezi kulturním životem v Německu a Česku |
vyjmenovat a popsat rozdíly mezi politickým a společenským životem v Německu a Česku |
popsat německý vzdělávací systém |
popsat německý politický systém, porovnat jej se systémy dalších německy mluvících zemí |
vyjmenovat a charakterizovat jednotlivé součásti vlády a politiky v Německu |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
komunikovat v němčině na úrovni B2 dle SERR |
zasvěceně komentovat aktuální dění v kulturním životě Německa, příp. dalších německy mluvících zemí |
zasvěceně komentovat aktuální dění v politickém a společenském životě Německa, příp. dalších německy mluvících zemí |
komentovat německý vzdělávací systém |
obsahově analyzovat německy psaný text na témata z oblasti německé politiky, společnosti, kultury či školství |
na základě znalostí německého politického systému, školského systému porovnávat se situací v Česku a formulovat v němčině vlastní podložená názory |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: prezentuje vhodným způsobem svou práci i sám sebe před známým i neznámým publikem, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
bc. studium: rozumí sdělením různého typu v různých komunikačních situacích, správně interpretuje přijímaná sdělení a věcně argumentuje; v nejasných nebo sporných komunikačních situacích pomáhá dosáhnout porozumění, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
charakterizovat jednotlivé spolkové země Spolkové republiky Německo |
vymezit rozdíly mezi jednotlivými spolkovými zeměmi Spolkové republiky Německo a charakterizovat jejich specifika |
popsat státní a politické uspořádání jednotlivých německy mluvících zemí, identifikovat shody a rozdíly |
identifikovat vlivy politického a hospodářského života na každodennost v německy mluvících zemích |
charakterizovat česko- německé vztahy a jmenovat hlavní představitele a instituce, které se touto problematikou zabývají v různých |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
s porozuměním v německých médiích a na internetu sledovat aktuální dění v kulturním životě Německa, příp. dalších německy mluvících zemí a zasvěceně je komentovat |
s porozuměním v německých médiích a na internetu v politickém a společenském životě Německa, příp. dalších německy mluvících zemí |
obsahově analyzovat autentické, německy psané texty na různá témata z německých reálií |
obsahově analyzovat autentické mluvené projevy v němčině na různá témata z německých reálií |
zasvěceně komentovat aktuální dění v kulturním životě Německa, příp. dalších německy mluvících zemí, vést o něm diskusi a porovnávat s aktuálním děním v České republice |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostudium, |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|