|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KGS / JORN4
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KGS
/
JORN4
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Jazykové a obecné reálie NJ 4
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Jazykové a obecné reálie německy mluvích zemí 4
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Němčina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Němčina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je obeznámit studenty se současnými tendencemi v kulturním životě německy mluvících zemí a jejich promítnutím do jazyka. Studenti po absolvování předmětu identifikují typické znaky uměleckého stylu v německém jazyce a rozliší projevy stylu publicistického, odborného a uměleckého. Zároveň budou schopni na základě textu v němčině vyjádřit stručně hlavní myšlenky daného projevu i je zasadit do širšího kontextu.
|
Požadavky na studenta
|
Průběžné plnění zadaných úkolů a jejich prezentace při cvičeních.
Kombinovaná zkouška: test + ústní prezentace zadaného tématu.
|
Obsah
|
Kulturní život a jeho aktuální vývojové tendence v německy mluvících zemích.
Odlišnosti hlavních kulturních a literárních proudů v Německu, Rakousku, Švýcarsku a v dalších německy mluvících zemích v evropském kontextu.
Výrazové prostředky němčiny v rámci uměleckého funkčního stylu (na příkladech vybraných děl německy psané literatury).
Folklór německy mluvících zemí (porovnání).
Jazykové kontakty a jejich vliv na německou kulturu (zejm. literaturu a jazyk publicistiky).
Jazyková a obsahová analýza vybraných textů krásné literatury, publicistiky i odborného (populárně naučného) stylu - texty se budou vztahovat k výše uvedeným okruhům nebo se bude jednat o úryvky ze stěžejních děl německy psané literatury.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Koch, Leo. Begleitband : Landeskunde - deutschsprachige Länder. Regensburg : Wolf Verlag GmbH, 1998. ISBN 3-8018-2903-0.
-
Základní:
Homolková, Božena. Reálie německy mluvících zemí = Geschichte und Gegenwart der deutschsprachigen Länder : Bundesrepublik Deutschland, Republik Österreich, Schweizerische Eidgenossenschaft, Fürstentum Liechtenstein. 1. vyd. Plzeň : Nakladatelství Fraus, 1997. ISBN 80-85784-26-2.
-
Doporučená:
Ehlers, Klaas-Hinrich. Brücken nach Prag : deutschsprachige Literatur im kulturellen Kontext der Donaumonarchie und der Tschechoslowakei : Festschrift für Kurt Krolop zum 70. Geburtstag. Frankfurt am Main [etc.] : Peter Lang, 2000. ISBN 3-631-35984-5.
-
Doporučená:
Geiger-Jaillet, Anemone. Lehren und Lernen in deutschsprachigen Grenzregionen. Bern : Peter Lang, 2010. ISBN 978-3-0351-0099-0.
-
Doporučená:
Lützeler, Paul Michael (Hg.). Schreiben zwischen den Kulturen. Beiträge zur deutschsprachigen Gegenwartsliteratur,. Frankfurt/M., 1996.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
18
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
60
|
Celkem
|
130
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
znalosti v návaznosti na kurz KGS/JORN2 |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
studenti se orientují v tendencích současného kulturního života německy mluvících zemí |
studenti chápou projekci současných kulturních trendů v jazyce |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
studenti identifikují typické znaky uměleckého stylu v německém jazyce |
studenti rozliší projevy stylu publicistického, odborného a uměleckého |
studenti shrnou hlavní myšlenky německy psaného textu a vytvoří resumé v němčině |
studenti zasadí v diskusi hlavní myšlenky textu do širšího kontextu |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Diskuse, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Řešení problémů, |
|
|
|
|