|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KGS / JCR2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KGS
/
JCR2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Jazyková cvičení v ruštině 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Ruština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
28 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Ruština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KGS/JC2R
|
Vyloučené předměty
|
KSJ/PCV2R a KSJ/RMV1 a KSJ/RMV2 a KSJ/RMV3
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem kurzu je praktický výcvik v řečových dovednostech v oblasti stylu prostě sdělovacího a publicistického. Osvojování struktury ruského jazyka z hlediska kontrastivního. Aktivní osvojení 800 lexikálních jednotek na základě uplatnění hlediska komunikativně funkčního a tematicko-situačního: člověk a jeho svět s využitím sociokulturních aspektů a společenských konvencí. Osvojování gramatického systému ruského jazyka. Zdokonalování mluveného a psaného projevu, schopnosti porozumět slyšenému a psanému. Důraz je kladen na dovednost navázat a vést dialog, umět správně a přesvědčivě argumentovat a reagovat na různé druhy replik a dovednost přednést či napsat samostatný projev v ruštině. Kurz je koncipován jako cvičení s šestihodinovou týdenní dotací a navazuje na kurz KGS/JCR1.
|
Požadavky na studenta
|
Kurz je ukončen zápočtem. Podmínky pro získání zápočtu jsou následující:
1. Aktivní práce ve cvičeních
2. Splnění průběžného testu minimálně na 70% (7. týden semestru)
3. Splnění závěrečného testu minimálně na 70% (13. týden semestru)
|
Obsah
|
1.týden
Seznámení s plánem výuky. Informace o povinné literatuře a požadavcích k zápočtu.
9. lekce, str. 203-217
Jak požádat o dovolení. Vyjádření žádosti, souhlasu, odmítnutí. Jak si domluvit schůzku.
Formulace přání, návrhu. Jak vyjádřit podnět k činnosti jiného člověka. Vyjádření nutnosti.
2. týden
9. lekce,str. 218-234
Žádost o radu, o pomoc. Jednání představitelů firem. Kancelář, vybavení kanceláře.
Jak vyjádřit účel. Pronájem bytu. Telefonát do realitní agentury. Jak zaregistrovat firmu, pronajmout si kancelář.
3. týden
10.lekce, str. 235-249
Jak vyjádřit, co se stane v budoucnosti. Datum uskutečnění děje, události. Pozvání, odpověď na pozvání. Označení adresáta. Kde se kdo/co nachází. Jak vyjádřit jednorázový jednosměrný pohyb.
Slovesa "jít", "jet".
4. týden
10.-11. lekce, str. 250-265
Na návštěvě. Jak přijímají hosty v Rusku. Rozhovor u stolu. Co je/není vhodné. Jaký přinést dárek. Pohoštění.
Jak vyjádřit finanční ukazatele činnosti firmy, banky, společnosti, agentury. Vazby s číslovkami.
Činnost finančních institucí. Výsledky práce firmy, plány činnosti.
5. týden
11.-12. lekce, str. 266-281
Informace o dynamice rozvoje firmy. Výdaje, zisky. Číslovky, desetinná čísla.
Světové ekonomické procesy, mezinárodní spolupráce. Plány práce firmy.
Slovesa "dát", "dávat". Aktivní a pasivní konstrukce.
6. týden
12. lekce, str.282-297
Obchodní dopisy. Sdělení, žádost, reklamace. Standardní fráze.
Vyjádření nutnosti.
7. týden
12. lekce, str.298-313
Jak vyjádřit směr pohybu, způsob dopravy. Začátek a konec pohybu. Orientace ve městě.
Jak si domluvit schůzku. Co zajímá klienty. Vyjádření souhlasu/nesouhlasu.
Průběžný test.
8. týden
12.-13. lekce, str.314-330
Jak vyjádřit přesné datum, dobu, místo určení, přesný čas. Časový úsek.
Vyjádření stupně kvality.
9. týden
13. lekce, str.331-346
Roční období, měsíce. Označení délky času. Dialog v letadle.
Označení omezeného časového úseku. Provozní doba institucí, úřadů apod.
Rozhovor s recepčním v hotelu. Vyplnění dotazníku, registračního listu. Reklama.
10. týden
14. lekce, str.347-362
Začátek, pokračování a ukončení děje. Vyjádření stavu. Záliby. Vyjádření přípustky.
Jak předat známou informaci. Jak poblahopřát k svátku. Jak vyjádřit příčinu a důsledek.
11.týden
14. lekce, str.363-372
Jak vyjádřit reálnou podmínku. Jak vyjádřit děje, které probíhají současně/postupně.
Jak něco podrobně určit.
12. týden
14. lekce, str.373-380
Exkurze. Telefonát do cestovní kanceláře. Rezervace zájezdu.
13. týden
14. lekce, str.381-390
Návštěva restaurace. Jídla ruské národní kuchyně. Jak si objednat jídlo, pití. Moskevské
restaurace.
Závěrečný test
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
ČÁRA, Vladimír; BALCAR, Milan; LADMANOVÁ, Jarmila. Ruská mluvnice pro střední školy. Praha : SPN, 1986.
-
Doporučená:
KOZLOVA, Tatiana et al. Dogovorilis! Obchodujeme, podnikáme a komunikujeme v ruštině. Vyd.2.. Plzeň: Fraus, 2008. ISBN 978-80-7238-787-8.
-
Doporučená:
JELÍNEK, S. et al. Raduga po novomu 4: pracovní sešit .Vyd.1. Plzeň: Fraus, 2011. ISBN 978-80-7238-948-3.
-
Doporučená:
JELÍNEK, S. et al. Raduga po novomu 4: učebnice. Vyd.1. Plzeň: Fraus, 2011. ISBN 978-80-7238-947-6.
-
Doporučená:
JELÍNEK, S. et al. Raduga po novomu 5: pracovní sešit .Vyd.1. Plzeň: Fraus, 2011. ISBN 978-80-7238-954-.
-
Doporučená:
JELÍNEK, S. et al. Raduga po novomu 5: učebnice. Vyd.1. Plzeň: Fraus, 2011. ISBN 978-80-7238-953-7.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
12
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
40
|
Celkem
|
78
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
zvládat jevy ruského jazykového systému na úrovni B1 dle SERR |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
aplikovat znalosti ruského jazykového systému při rozšiřování slovní zásoby |
uvědoměle dbát při mluvených projevech na zvládnutí zvukové stránky ruštiny |
navázat a vést rozhovor v ruském jazyce |
zapojit se do diskuse v ruském jazyce téma ze studovaného oboru |
samostatně sestavit mluvený i psaný text na dané téma |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: rozumí sdělením různého typu v různých komunikačních situacích, správně interpretuje přijímaná sdělení a věcně argumentuje; v nejasných nebo sporných komunikačních situacích pomáhá dosáhnout porozumění, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
zvládat jevy jazykového systému ruského jazyka na úrovni B2 dle SERR |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
porozumět hlavním myšlenkám náročnějších textů na konkrétní i abstraktní témata v ruském jazyce |
vést diskusi v ruštině na jemu dobře známá témata týkající se studovaného oboru a obecných reálií rusky mluvících zemí |
vést plynule a aktivně rozhovor v ruském jazyce s rodilým mluvčím |
vytvářet v ústním (příp. písemném) projevu srozumitelné podrobné texty na širokou škálu témat v ruském jazyce |
vysvětlit v ruštině své názorové stanovisko týkající se aktuálního problému s uvedením výhod a nevýhod různých možností |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Kooperativní výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Diskuse, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Diskuse, |
|
|
|
|