|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KGS / JC1NJ
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KGS
/
JC1NJ
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Jazyková cvičení v německém jazyce 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
4
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KAG/JC1NJ
|
Vyloučené předměty
|
KAG/JC1N a KFL/JC1N a KGS/JC1N
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Představit studentům aktuální německé texty (psané současným jazykem)k nejrůznějším tématům dnešní společnosti v německy mluvících zemích. Rozvíjet na základě práce s těmito texty receptivní i produktivní dovednosti studentů v oblasti poslechu a mluvení, rozšířit jejich slovní zásobu k probíraným tématům. Ve výuce se klade důraz na kvalitní, pohotový a jazykově správný ústní projev. Kurz je veden rodilým mluvčím (předpokládaná vstupní znalost B2).
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní práce ve výuce, domácí úkoly, prezentace a rozhovor na jedno z témat zpracovávaných ve výuce. Účast na výuce je dle rozhodnutí děkana povinná.
|
Obsah
|
Zvolené autentické texty a probíraná témata se týkají následujících oblastí současného společenského života v německy mluvících zemích: - angažované německé osobnosti - veřejně prospěšné práce a instituce - charakteristiky interkulturních česko-německých rozdílů - domov, Evropa, svět - lidská společnost a její současné problémy
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Orth-Chambah, Jutta; Perlmann-Balme, Michaela; Schwalb, Susanne. Abschlusskurs : Deutsch als Fremdsprache für die Mittelstufe. Max Hueber Verlag, Ismaning, 2000.
-
Základní:
Perlmann-Balme, Michaela; Schwalb, Susanne. EM Hauptkurs : Deutsch als Fremdsprache für die Mittelstufe. 2. Aufl. Ismaning : Max Hueber Verlag, 2000. ISBN 3-19-011600-3.
-
Základní:
Schumann, Johannes. Mittelstufe Deutsch. Ismaning ; Verlag für Deutsch, 1985. ISBN 3-88532-270-6.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
23
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
40
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Celkem
|
130
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
orientovat se v jazykovém systému německého jazyka na úrovni B2 dle SERR |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
komunikovat v německém jazyce na úrovni B2 dle SERR |
porozumět německy psanému textu na běžná témata, shrnout jej a vyjádřit jeho hlavní myšlenky vlastními slovy v německém jazyce |
vypracovat glosář s klíčovými slovy k německy psanému i mluvenému projevu |
připravit si strukturu vlastního projevu v německém jazyce |
formulovat otázky k psaným i mluveným projevům v německém jazyce |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
zvládat jevy jazykového systému německého jazyka na úrovni B2 dle SERR |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
porotzumět hlavním myšlenkám náročnějších textů na konkrétní i abstraktní témata v německém jazyce |
vést diskusi v němčině na jemu dobře známá témata týkající se studovaného oboru a obecných reálií německy mluvících zemí |
vést plynule a aktivně rozhovor v německém jazyce s rodilým mluvčím |
vytvářet v ústním (příp. písemném) projevu srozumitelné podrobné texty na širokou škálu témat v německém jazyce |
vysvětlit v němčině své názorové stanovisko týkající se aktuálního problému s uvedením výhod a nevýhod různých možností |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Sebehodnocení, |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Sebehodnocení, |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
|
|
|
|