|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KGS / ČTJN1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KGS
/
ČTJN1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Četba textů v němčině 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KAG/ČTJN1
|
Vyloučené předměty
|
KAJ/ČTJN1
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Představit studentům kratší publicistické texty v německém jazyce s aktuální společensko-politickou tematikou (včetně problematiky ekologie, sociálních otázek, inovací v technice apod.). Texty budou čteny, překládány a interpretovány formou diskuse. Důraz bude kladen na porozumění textům. Předmět je určen pro bakalářské studium. Předmět je vyučován v němčině.
|
Požadavky na studenta
|
Seminární práce - esej o aktuálním společenském problému na základě publicistických textů v německém jazyce dle vlastního výběru.
|
Obsah
|
1.-13. týden
Četba aktuálních textů dle výběru vyučujícího.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Heringer, Hans Jürgen. Deutsch Express : Lernergrammatik : Deutsch als Fremdsprache. 1. Aufl. Berlin : Cornelsen, 2002. ISBN 3-464-20922-9.
-
Základní:
Siebenschein, Hugo. Velký česko-německý slovník. V nakl. Leda vyd. l. Voznice : Leda, 2006. ISBN 80-7335-072-6.
-
Doporučená:
Duden: Das große Fremdwörterbuch. Mannheim, Leipzig, 2003. ISBN 3-411-04163-3.
-
Doporučená:
Götze, Lutz; Hess-Lüttich, Ernest W. B. Grammatik der deutchen Sprache : Sprachsystem und Sprachgebrauch. Aktualiz. Neuausg. München : Bertelsmann Lexikon Institut, 1999. ISBN 3-577-10465-1.
-
Doporučená:
Götz, Dieter et al. Großwörterbuch Deutsch als Fremsprache. Berlin, München, 2003. ISBN 3-468-96705-5.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
37
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
78
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
úroveň znalostí německého jazyka B2 dle SERR |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
studenti si výrazně rozšíří slovní zásobu v dané tematice tak, aby byli schopni shrnout a vysvětlit základní myšlenky textu. Studenti se naučí rozpoznávat jednotlivé funkční styly |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostudium, |
Diskuse, |
|
|
|
|