|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KGI / WJVS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KGI
/
WJVS
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Workshop - logo a JVS
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
40
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
1
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KDE/WJVS
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Workshop je koncipován tak, aby zájemce uvedl do problematiky související s tvorbou loga a jednotného vizuálního stylu. Účastníci se seznámí s řadou ukázek a po krátkém teoretickém úvodu vytvoří vlastní návrhy logotypů včetně aplikace (vizitka, firemní hlavičkový papír aj.)
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní 100% účast, odevzdání všech výtvarných prací dle pokynů vyučujícího.
|
Obsah
|
1. - 13.
V průběhu semestru je studentům zadáno několik úkolů. Z části se jedná o drobné krátkodobé zadání, určené k samostatnému řešení bez zásahu vyučujícího, ověřující úroveň dovedností studenta. Větší počet seminářů zabírají konzultace úkolů, které jsou dlouhodobějšího rázu a u kterých je cílem co nejdokonalejší výstup a tedy také prohlubování studentových dovedností. Skicovní materiál, rozpracované úkoly a realizované práce předkládá student fyzicky, nejčastěji se jedná o tiskový výstup na papíře.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Dabner, David. Grafický design v praxi : [zásady, postupy, projekty]. [Praha] : Slovart, 2004. ISBN 80-7209-597-8.
-
Základní:
Gardner, Bill; Hellman, Anne. Kniha logotypů : 2000 mezinárodních značek od uznávaných návrhářů. 1. vyd. V Brně : Computer Press, 2012. ISBN 978-80-251-3734-5.
-
Doporučená:
Bude stanovena vedoucím workshopu dle aktuálního zadání..
-
Doporučená:
Fiell, Charlotte; Fiell, Peter. Graphic Design Now. Taschen 2001.
-
Doporučená:
Caduff, Reto,; Heller, Steven. Ladislav Sutnar: Visual Design in Action. 2015. ISBN 978-3-03778-424-2.
-
Doporučená:
Literature will be recommended by pedagogue according to the actual assignment..
-
Doporučená:
Jean, Georges. Písmo, paměť lidstva. [S. l.] : Slovart, 1994. ISBN 80-7145-115-0.
-
Doporučená:
Kulka, Jiří. Psychologie umění. Praha : Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-2329-7.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
|
10
|
Kontaktní výuka
|
40
|
Celkem
|
50
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
na pokročilé úrovni porovnávat a analyzovat různé výtvarné výrazy typografického charakteru z hlediska estetického, sémiotického a technického,
specifikovat základní znalosti z podpůrných uměleckých disciplín,
znát základní způsoby využití písma a typografie, kompozice textu a různých forem písma,
základních možností typografie pro prezentaci vlastního díla, |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
vhodným způsobem realizovat svůj vizuální projev včetně jeho textové části a její vizuální podoby - plakát, powerpointová či internetová prezentace, katalog, pozvánka, apod.,
na základní úrovni řešit design vizualizací uměleckých děl ve spojení textu a jiných vizuálně semantických prvků,
projevit vlastní kreativitu ve vztahu k obecným zadáním a vůli hledat různá výtvarná řešení, alterovat je a konstruktivně hodnotit,
pracovat samostatně a aktivně a flexibilně reagovat na hodnotící komentáře vyučujícího, |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
bc. studium: zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
o logu a jeho funkcích,
o pravidlech jednotného vizuálního stylu,
o významných českých a zahraničních designerech zabávajících se navrhování loga a jednotného vizuálního stylu,
pokročilých pravidel pro práci s písmem a s dalšími grafickými prvky ve vztahu k logu |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
abstrahování konkrétního podkladu pro potřeby tvorby loga,
hledání a alterování nejvýstižnějších vizuálních metafor ve vztahu k hodnotám společnosti, pro niž jsou logo a jednotný vizuální styl vytvářeny,
užití běžných pravidel pro volbu fontu a grafické úpravy dle kritérií estetiky, logiky, atd., ve vztahu k logu,
na odpovídající grafické úrovni vyřešit aplikaci jednotného vizuálního stylu na např. plakát, powerpointovou či internetovou prezentace, katalog, pozvánku, apod.,
plánovat rozsáhlejší projekt a zohledňovat v něm různá kritéria daná zadáním - cílová skupina, účel prezentace, atd. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Výstupní projekt, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
|
|
|
|