|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KGI / VK5S
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KGI
/
VK5S
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Ateliér Vizuální komunikace 5
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
16
Kred.
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Rozsah hodin
|
Seminář
15
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
KDE/VK5S
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je vybavit studenty kompetencemi pro vytvoření jednotné vizuální komunikace konkrétní instituce či firmy, vycházející z koncipovaného manuálu jednotného vizuálního stylu. Naučit studenty vytvořit orientační systém (velké poutače na budovách, systém orientace v prostorách firmy, označení budov, mapa celého objektu, plány budov na tabulích vč. identifikačních karet pro zaměstnance i návštěvníky).
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky na absolvování zkoušky:
- Průběžná aktivní účast na společných konzultacích mezi studenty a vyučujícím.
- Průběžné vypracování, konzultace, korektury a odevzdání zadaných dílčích praktických cvičení (seminárních prací) v požadovaném termínu a kvalitě.
- Průběžné konzultace, korektury, tvorba a předložení výsledného semestrálního projektu (SP).
- Prezentace na CD.
|
Obsah
|
1. Seznámení s obsahem semestru a rekapitulace semestru minulého, zadání tématu semestrálního projektu (SP).
2. Rešerše, příklady zdařilých řešení orientačního systému velkých institucí.
3. Zmapování terénu, fotografie jednotlivých vstupů do budov, veřejných prostor, jednotlivých dveří a prostor, kde jsou plánovány k umístění poutače apod.
4. Skicování a konzultace variant řešení.
5. - 6. Grafické řešení jednotlivých poutačů, tabulí apod.
7. - 8. Dotažení výtvarného a technického řešení orientačního systému.
9. - 10. Realizace některých detailů v materiálu.
11. - 13. Dopracování a kompletace, vytištění manuálu jednotného vizuálního stylu. Zhodnocení semestru.
Studenti vypracovávají projekt jednotné vizuální komunikace instituce či firmy, která vychází z koncipovaného manuálu jednotného vizuálního stylu. Je důležité, aby se jednalo o konkrétní, skutečně existující instituci či firmu, pro kterou studenti navrhují orientační systém, počínaje velkými poutači na budovách, přes systém orientace v prostorách firmy, označení všech budov, mapy celého objektu i plány jednotlivých budov na tabulích a označení jednotlivých místností, včetně identifikačních karet pro zaměstnance i návštěvníky firmy.
V průběhu semestru je dopracován rozsáhlý manuál komplexního řešení jednotného vizuálního stylu od základní značky přes označení objektu jednotlivých budov a místností po veškeré úřední i reklamní tiskoviny a reklamní předměty.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
195
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
70
|
Projekt individuální [40]
|
100
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
20
|
Celkem
|
415
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
kompetence nabyté v hlavním ateliérovém předmětu příslušného zaměření v předcházejícím semestru. Předmět je určen výhradně studentům FDU |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student bude schopen vypracovat rozsáhlý manuál komplexního řešení jednotného vizuálního stylu instituce či firmy od základní značky přes označení objektu jednotlivých budov a místností až po veškeré úřední i reklamní tiskoviny a reklamní předměty |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Praktická zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Výstupní projekt, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Portfolio, |
Individuální prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Praktická zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Demonstrace dovedností, |
Projektová výuka, |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
|
|
|
|