|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KGI / VK3S
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KGI
/
VK3S
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Ateliér Vizuální komunikace 3
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
7
Kred.
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Rozsah hodin
|
Seminář
9
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
KDE/VK3S
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je naučit studenta prezentovat výtvarné dílo v rozsáhlejším výstavním projektu; koncipovat prezentaci kvalifikačních, semestrálních a klauzurních prací všech oborů UUD v prostorách školy tak, aby pro každý z oborů bylo vytvořeno optimální prostředí a celek nepůsobil roztříštěně (včetně propagačních plakátů, pozvánek, brožur, ročenek a poutačů, propojitelných jako moduly do jedné publikace).
|
Požadavky na studenta
|
Podmínky pro absolvování zkoušky:
- pravidelná aktivní účast - min. 80%,
- průběžné plnění, konzultování a odevzdávání všech zadaných seminárních úkolů,
- průběžné konzultace, tvorba a předložení KP,
- prezentace.
|
Obsah
|
1. Seznámení s obsahem semestru a základní zásady řešení výstavního projektu, zadání tématu semestrálního projektu - KP.
2. Rešerše.
3. - 4. První skici, fotografie prostoru, varianty řešení.
5. Rozdělení úloh, rozdělení prostoru.
6. Definitivní varianty řešení.
7. Vizualizace jednotlivých prezentací.
8. Maketa - makety.
9. Plakáty.
10. Pozvánky.
11. Ročenky.
12. Kompletace a vytištění materiálu. Společná diskuze se studenty dalších oborů.
13. Zhodnocení semestru.
Studenti řeší prostorový projekt prezentace výtvarných děl v rozsáhlejším výstavním projektu, učí se koncipovat školní prezentaci závěrečných, semestrálních a klauzurních prací všech oborů v prostorách budovy Ústavu umění a designu tak, aby vytvořili pro každý z různorodých oborů optimální prostředí a zároveň prostor a výstava jako celek nepůsobily roztříštěně, ale naopak kompaktně a příjemně. Součástí úkolu jsou plakáty, propagující jednotlivé speciální ateliéry i výstavu jako celek, pozvánky na výstavu a úprava brožur - ročenek jednotlivých oborů, které bude možné propojit jako moduly do publikace jedné. Součástí úlohy jsou různé formy poutačů použitelných uvnitř i vně budovy.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Graphis, the International Magazine of Design and Communications.
-
Doporučená:
Engelmann, Bernt; Jehl, Iska; Sedlatschek, Hubert. SchriftWerk : Handbuch zur Gestaltung mit Typografie und Layout. 1. Aufl. Donauwörth : Auer, 2005. ISBN 3-403-04316-9.
-
Doporučená:
Hlavsa, Oldřich. Typographia. Praha : Státní nakladatelství technické literatury, 1981.
-
Doporučená:
Hlavsa, Oldřich; Wick, Karel; Šetlík, Jiří. Typographia. 3.. Praha : SNTL, 1986.
-
Doporučená:
Wilson/Harwey/Loewy. 1000 způsobů zpracování písma. Slovart, 2005.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
117
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
55
|
Celkem
|
182
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
o širokém spektru základních grafických prostředků (písmu, obrazu, tvaru, barvě atd.),
o základních parametrech vizuálního uměleckého díla (např. o kompozici, vztahu jeho obsahových a formálních aspektů),
o historických i současných stylových kánonech
o grafických prostředcích vhodných pro grafický design a vizuální komunikaci,
navrhování variant s ohledem na správné propojení funkce a estetických kritérií díla |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
při navrhování grafických prvků a vizuálních systémů na zadané téma využívá širší spektrum základních grafických prostředků,
navrhuje plošné stylizace vizuálně zpracovávaných témat a jejich začlenění do graficky účinné kompozice,
zvolí odpovídající technologii výroby finálního grafického díla,
určí základní parametry vizuálního uměleckého díla a interpretuje jeho základní východiska,
kriticky analyzuje vizuální projevy,
reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech,
reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů,
s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství
je schopen akceptovat a tvrčím způsobem využít hodnotící a kritické response |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
o širokém spektru základních grafických prostředků (písmu, obrazu, tvaru, barvě atd.),
o základních parametrech vizuálního uměleckého díla (např. o kompozici, vztahu jeho obsahových a formálních aspektů),
o historických i současných stylových kánonech
o grafických prostředcích vhodných pro grafický design a vizuální komunikaci,
navrhování variant s ohledem na správné propojení funkce a estetických kritérií díla,
o způsobech komunikace se zadavatelem za účelem zjištění jeho požadavků |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
při navrhování grafických prvků a vizuálních systémů na zadané téma využívá širší spektrum základních grafických prostředků,
navrhuje plošné stylizace vizuálně zpracovávaných témat a jejich začlenění do graficky účinné kompozice,
zvolí odpovídající technologii výroby finálního grafického díla,
určí základní parametry vizuálního uměleckého díla a interpretuje jeho základní východiska,
kriticky analyzuje vizuální projevy,
reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech,
reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů,
s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství
je schopen akceptovat a tvrčím způsobem využít hodnotící a kritické response,
svůj návrh a výběr předloží zadavateli a zdůvodní jej s ohledem na zadání a zjištěné požadavky |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Portfolio, |
Individuální prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Praktická zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Projektová výuka, |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
|
|
|
|