|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KGI / VK2S
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KGI
/
VK2S
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Ateliér Vizuální komunikace 2
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
7
Kred.
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Rozsah hodin
|
Seminář
9
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / 0
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
KDE/VK2S
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je naučit studenty zacházet se znakem jako zhuštěným vizuálním sdělením (komprimovat vizuální informace do podoby znaku, vytvořit konzistentní soubor piktogramů, vyhotovit postery a katalog piktogramů).
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky pro absolvování zkoušky:
- pravidelná aktivní účast - min. 80%,
- průběžné plnění, konzultování a odevzdávání všech zadaných seminárních úkolů,
- průběžné konzultace, tvorba a předložení KP,
- prezentace.
|
Obsah
|
1. Seznámení se strukturou semestru a zadání velkého celosemestrálního projektu (KP), piktogramů pro zoologickou a botanickou zahradu. 2. Kresba v plenéru. 3. Konzultace, kreslení a fotografování prostředí v zoo a botanické zahradě. 4. - 5. Komprimace vizuální informace do podoby znaku, piktogramu. 6. - 7. Vytvoření konzistentního souboru piktogramů zvířat a rostlin. 8. - 9. Vytvoření posterů prezentujících piktogramy. 10. - 12. Vytvoření katalogu piktogramů. 13. Zhodnocení semestru, předložení KP.
V tomto semestru se studenti naučí zacházet se znakem jako zhuštěným - koncentrovaným vizuálním sdělením. Studenti vytvářejí piktogramy pro zoologickou zahradu, botanickou zahradu či obdobné instituce, které svým zaměřením a obsahem vycházejí tomuto úkolu vstříc. Na počátku studenti kreslí, skicují a fotografují v zoologické či botanické zahradě, aby mohli posléze tyto své kresby využít jako východisko zjednodušené, zhuštěné, znakové kresby - vizuální informace k tvorbě piktogramu. Důraz je kladen na to, aby vytvořený znak skutečně prošel procesem stylizace ve smyslu koncentrování obsahu kresby tak, aby při maximálním zjednodušení neztrácela vnitřní náboj, atmosféru atd.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
117
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
55
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Celkem
|
182
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
o širším spektru základních grafických prostředků - písmu, obrazu, tvaru, barvě atd.,
o základních parametrech vizuálního uměleckého díla (např. o kompozici, vztahu jeho obsahových a formálních aspektů),
o historických i současných stylových kánonech
o grafických prostředcích vhodných pro grafický design a vizuální komunikaci |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
při navrhování grafických prvků a vizuálních systémů na zadané téma využívá širší spektrum základních grafických prostředků,
navrhuje plošné stylizace vizuálně zpracovávaných témat a jejich začlenění do graficky účinné kompozice,
určí základní parametry vizuálního uměleckého díla a interpretovat jeho základní východiska,
kriticky analyzuje vizuální projevy,
reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech,
reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů,
s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství
je schopen akceptovat a tvrčím způsobem využít hodnotící a kritické response |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
o širokém spektru základních grafických prostředků (písmu, obrazu, tvaru, barvě atd.),
o základních parametrech vizuálního uměleckého díla (např. o kompozici, vztahu jeho obsahových a formálních aspektů),
o historických i současných stylových kánonech
o grafických prostředcích vhodných pro grafický design a vizuální komunikaci,
navrhování variant s ohledem na správné propojení funkce a estetických kritérií díla |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
při navrhování grafických prvků a vizuálních systémů na zadané téma využívá širší spektrum základních grafických prostředků,
navrhuje plošné stylizace vizuálně zpracovávaných témat a jejich začlenění do graficky účinné kompozice,
zvolí odpovídající technologii výroby finálního grafického díla,
určí základní parametry vizuálního uměleckého díla a interpretuje jeho základní východiska,
kriticky analyzuje vizuální projevy,
reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech,
reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů,
s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství
je schopen akceptovat a tvrčím způsobem využít hodnotící a kritické response |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Portfolio, |
Individuální prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Praktická zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Projektová výuka, |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
|
|
|
|