|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KGI / PHVSE
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KGI
/
PHVSE
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Vybrané statě z EDSM
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Vybrané statě z Engineering Design Science and Methodology
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
0
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
12
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KDE/PHVSE
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je určen pro studenty doktorského studijního programu.
Studenti jsou vybaveni pokročilými znalostmi a metodami, které jim umožňují významně zefektivnit tvůrčí návrh konstrukčního řešení zadaného výzkumného i vývojového problému a tím propojit teorii a praxi designu na profesionální bázi. Oproti klasickému metodickému procedurálnímu přístupu získají studenti schopnost využívat svoji tvůrčí konstrukční kreativitu a optimálně využívat i "postupové" metodiky, zavedené intuitivní postupy, a pokud je třeba, i postupy "pokus - omyl". Teoreticky a metodicky je předmět zakotven v koncepci Engineering Design Science and Methodology (EDSM).
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky na studenta jsou stanovovány ad hoc podle individuálních potřeb, cílů a zájmů studenta s ohledem na jejich doktorský projekt.
|
Obsah
|
Vybrané statě z Engineering Design Science and Methodology (EDSM) se zaměřením na obor a téma disertační práce. Získané poznatky jsou aplikovány v písemné práci koncipované jako východisko pro Téze disertační práce ke Státní doktorské zkoušce a jako studie pro budoucí disertační práci. Transformační a technické systémy a procesy. Hmotné technické produkty jako heterogenní technické systémy pro realizaci transformačních procesů. Vlastnosti, taxonomie vlastností, kvalita a potenciál konkurenceschopnosti technických produktů v celém jejich životním cyklu. Architekturní struktury technických produktů jako hlavní mezníky jejich systémového tvůrčího navrhování. Základní poznatky a metody pro docílení požadovaných a hodnocení predikovaných vlastností technických produktů "Design for X" chápané jako komplementární složky "Navigation for X" a "Prediction of X", vč. jejich taxonomie. Predikce, hodnocení a snižování rizikovosti rizikových událostí/situací technického produktu v celém jeho životním cyklu. Navrhování a hodnocení technických produktů jako integrovaný proces čtyř základních strategií systémovosti jeho znalostní podpory s cílem efektivního dosažení suboptimálního stavu požadovaných vlastností.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Hosnedl, S. Systémové navrhování technických produktů. Plzeň, ZČU, FST, 2009.
-
Doporučená:
Eder, W. E.; Hosnedl, S. Design engineering : a manual for enhanced creativity. Boca Raton, London, New York: CRC Press, Taylor & Francis Group, 2008. ISBN 978-1-4200-4765-3.
-
Doporučená:
Eder, W. E.; Hosnedl, S. Introduction to Design Engineering: Systematic Creativity and Management. Boca Raton, London, New York: CRC Press, Taylor & Francis Group, 2010. ISBN 978-0-55557-9.
-
Doporučená:
Baxter, M. Product Design. Practical methods for the systematic development of new products.. London: Chapman&Hall, 1995. ISBN 0 412 632306.
-
Doporučená:
Tjalve, E. Systematic Design of Industrial Products. (1. vyd. Butterworth, 1979). Lyngby: Technical University od Denmark, 2003. ISBN 87-981 360-1-1.
-
Doporučená:
Eder W. E., Hosnedl S. Systematic Engineering Design. General Model of Procedures for Systematic and Methodical Designing.. Boca Raton, Florida, USA: CRC Press, Taylor & Francis Group, 2019.
-
Doporučená:
Weaver J. Weaver?s Lecture Notes on Design for X - Design for Craftsmenship, Ergonomics, Heath, etc.. USA: University of Detroit, Mercy, 2012.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vybavit si základní pojmy týkající se transformačních a technických systémů a procesů,
popsat hmotné technické produkty,
zformulovat a zapsat své myšlenky v uceleném jazykovém útvaru,
samostatně vyhledávat teoretické podpůrné zdroje
|
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
interpretovat s pomocí odborných pojmů reprodukované, či jinak prezentované příklady hmotných produktů a s nimi spojených transformačních procesů,
analyzovat kontext a kontext designérské práce,
uvědomit si hodnoty formující vlastní názory v oblasti umělecko-estetických soudů,
artikulovaně, kultivovaně a argumentovaně tyto soudy předložit partnerům v diskusi,
reflektovat odlišné názory, kriticky je zvažovat a konfrontovat s vlastními stanovisky,
hledat ověřené, systematické a v odborné komunitě respektované zdroje poznání a využívat je k obohacení osobního i profesního kompetenčního portfolia |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
mgr. studium: do řešení problémůzahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
transformačních a technických systémů a procesů,
rozumí hmotným technickým produktům jako heterogenním technickým systémům pro realizaci transformačních procesů,
vlastností, taxonomie vlastností, kvalitě a konkurenceschopnosti technických produktů v celém jejich životním cyklu,
struktuře technických produktů jako hlavním mezníkům jejich systematického tvůrčího navrhování |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
aplikace poznatků v písemné práci koncipované jako východisko pro Téze disertační práce ke Státní doktorské zkoušce a jako studie pro budoucí disertační práci,
predikce, hodnocení a snižování rizikový událostí/situací technického systému a technického produktu,
navrhování a hodnocení technických produktů jako integrovaného procesu čtyř základních strategií jeho znalostní podpory s cílem efektivního dosažení suboptimálního stavu požadovaných vlastností |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky,
s využitím teoretických poznatků oboru plánují, podporují a řídí získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí pro úspěšné dokončení doktorského projektu |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Výstupní projekt, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Výstupní projekt, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kolokvium, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
|
|
|
|