|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KGI / PHSDP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KGI
/
PHSDP
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Seminář k disertační práci
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
0
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
5
[DNU/SEM]
Seminář
5
[DNU/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
22 / -
|
0 / 30
|
0 / 10
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
26 / -
|
0 / 20
|
0 / 10
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KDE/PHSDP
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je určen pro studenty doktorského studijního programu.
Smyslem předmětu je zajistit možnost pravidelného setkávání školitele a studenta doktorského studijního programu. Obecným cílem je podpora studenta při plánování, realizaci, expozici a evaluaci vlastního doktorského projektu. Školitel má prostřednictvím předmětu možnost moderovat a ovlivňovat případné změny studijního plánu, nebo ovlivňovat a plánovat se studentem látku probíranou a diskutovanou studentem v dalších povinných, nebo volitelných doktorských předmětech studia. Školitel prostřednictvím předmětu působí jako facilitátor diskuse se studentem o důležitých kontrolních bodech studia (kolokviích, výstavách, stážích, pedagogické praxi, doktorské zkoušce).
Konkrétní cíle jsou vždy určovány v závislosti na konkrétních doktorských projektech studentů. Předmět doktorand absolvuje v každém semestru svého studia, pokud oborová rada nerozhodne jinak.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky na studenta jsou stanovovány ad hoc podle individuálních potřeb, cílů a zájmů studenta s ohledem na jejich doktorský projekt.
|
Obsah
|
Obsah předmětu je zpočátku zaměřen především na hledání heuristiky řešení doktorského projektu, zvažování designu, podpůrných a inspiračních zdrojů, relevantních teoretických rámců. V další fázi dochází ke korekturám studentem navrhovaných variací studijního plánu, důrazů na obsahy v rámci studovaných předmětů i vlastního designu doktorského projektu. Podstatnou součástí je též plánování adjustace, expozice a prezentace vlastní práce a její rozvinutí v podmínkách zahraniční stáže a odborné praxe.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Doc. akademický malíř Josef Mištera ,
-
Přednášející:
Dušan Brozman, M.A. (5%),
Doc. MgA. Kristýna Fišerová (5%),
Prof. Ing. arch. Zdeněk Fránek (5%),
akademický malíř Renáta Fučíková (5%),
Prof. Mgr. Štěpán Grygar (5%),
Prof. Ing. Stanislav Hosnedl, CSc. (5%),
Prof. akad. mal. Boris Jirků (5%),
Doc. akademický malíř Vladimír Merta (5%),
Prof. akad. mal. Karel Míšek, Ph.D. (5%),
Doc. akademický malíř Josef Mištera (15%),
Doc. Mgr. Art. Jana Potiron, ArtD. (5%),
PhDr. Mgr. Andrea Sloupová, Ph.D. (5%),
Mgr. Silvie Stanická, Ph.D. (5%),
Doc. PhDr. Jaroslav Vančát, Ph.D. (5%),
Prof. akad. mal. Rostislav Vaněk (5%),
Doc. MgA. Zdeněk Veverka (5%),
Prof. PhDr. Tomáš Vlček, CSc. (5%),
-
Vede seminář:
Dušan Brozman, M.A. (5%),
Doc. MgA. Kristýna Fišerová (5%),
Prof. Ing. arch. Zdeněk Fránek (5%),
akademický malíř Renáta Fučíková (5%),
Prof. Mgr. Štěpán Grygar (5%),
Prof. Ing. Stanislav Hosnedl, CSc. (5%),
Prof. akad. mal. Boris Jirků (5%),
Doc. akademický malíř Vladimír Merta (5%),
Prof. akad. mal. Karel Míšek, Ph.D. (5%),
Doc. akademický malíř Josef Mištera (15%),
Doc. Mgr. Art. Jana Potiron, ArtD. (5%),
PhDr. Mgr. Andrea Sloupová, Ph.D. (5%),
Mgr. Silvie Stanická, Ph.D. (5%),
Doc. PhDr. Jaroslav Vančát, Ph.D. (5%),
Prof. akad. mal. Rostislav Vaněk (5%),
Doc. MgA. Zdeněk Veverka (5%),
Prof. PhDr. Tomáš Vlček, CSc. (5%),
|
Literatura
|
-
Doporučená:
J. Gary Knowles & Ardra L. Cole. Handbook of the Arts in Qualitative Research: Perspectives, Methodologies, Examples, and Issues. SAGE Publications, Inc; 1st edition, 2008. ISBN 9781452226545.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vybavit si základní teoretické pojmy deskribující navržený doktorský projekt a jeho výkladový kontext,
zformulovat a zapsat své myšlenky v uceleném jazykovém útvaru,
samostatně vyhledávat teoretické podpůrné zdroje
|
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
interpretovat s pomocí odborných pojmů plán realizace doktorského projektu,
analyzovat teoretický kontext tohoto projektu,
uvědomit si hodnoty formující vlastní názory v oblasti tvorby a její interpretace,
artikulovaně, kultivovaně a argumentovaně tyto soudy předložit partnerům v diskusi,
reflektovat odlišné názory, kriticky je zvažovat a konfrontovat s vlastními stanovisky,
hledat ověřené, systematické a v odborné komunitě respektované zdroje poznání a využívat je k obohacení osobního i profesního kompetenčního portfolia |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
mgr. studium: do řešení problémůzahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
plánování doktorského studijního projektu,
strategií prezentace výsledků umělecké, nebo badatelské práce,
argumentace při dialogu vedeného nad výsledky vlastní i cizí práce |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
lépe rozumí, reflektuje a popisuje vazby své vlastní tvorby na širší socio-kulturní kontext a teoretický kontext,
rozumí interpretaci svého projektu ve vztahu k předpokládaným cílům a jednotlivým fázím jeho rozvoje,
sám je schopen vyhledat relevantní informace z příslušných vědních oblastí a využít je při interpretaci vlastní i percipované tvorby |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky,
s využitím teoretických poznatků oboru plánují, podporují a řídí získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí pro úspěšné dokončení doktorského projektu |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Výstupní projekt, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Výstupní projekt, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kolokvium, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
|
|
|
|